fredag 31. august 2012

Bursdagskapper


Jeg fikk spørsmål om jeg kunne hjelpe til med å sy noen bursdagskapper til barnehagen til minstemann, og sånt kan man jo ikke si nei til. Så det som kan se ut som et påbegynt nissekostyme, er altså egentlig en bursdagskappe. Vi har ikke startet juleforberedelsene riktig ennå...


Og det blir ikke bare røde kapper. Barnehagen har sørget for at det blir flere varianter å velge mellom for bursdagsbarna.


Alt stoff kommer fra Jysk. Det røde er et sånt tynt velurstoff som lever sitt eget liv, og er ekstremt lite samarbeidsvillig når man skal sy, og akkurat da jeg så metervis med fløyelsstoff oppi posen fra barnehagen, så kjente jeg at jeg angret litt på hva jeg hadde sagt ja til...


Kappen er foret med satengstoff og pelskragen er laget av et teppe. Og så skal det liksom være en pelskant nede på kappen, men jeg tror minstemann skal få prøve den på først, så jeg er sikker på den passer ungene på mellomstor avdeling. Man trenger jo ikke akkurat å lage seg ekstra arbeid hvis det skulle vise seg å være helt skivebom... 



10 kommentarer:

  1. mmm nå fikk jeg lyst på jordbær!
    og den vimpelrekka var kjempesøt :)
    god helg!

    SvarSlett
  2. nyyyydelig kake! den ser knall god ut! =)=) men du oppe på bloggtittelen din så har du to bilder av en dame og en mann sant det er broderi? er det du som har laget de?? de var knall tøffe!!!

    SvarSlett
  3. Kjempestilig kappe!! Tenker bursdagsbarna blir fornøyde fremover når de kan velge kappe!!
    Kaken ser nydelig god ut!!
    Fin helg til deg!!
    Klem Fru Samuelsen

    SvarSlett
  4. Så fin kappe da :) Og så snill du er som tar på deg sånne oppdrag...

    Fikk litt lyst på kake nå ;)

    God helg!

    Klem Anette

    SvarSlett
  5. Det får ein seie var ei bursdagskappe verdig ein konge! Fløyel er noko herk å sy, eg skyr det som pesten.

    Heldige barnehage som har ei sånn mamma i foreldrestallen!

    SvarSlett
  6. Så kult!
    Og den kaka... til å få vann i munnen av ;)
    God helg til deg.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  7. Stilig kappe. så koselig for ungene å få egen bursdagskappe da. Alt du lager blir jo så stilig.
    Klem

    SvarSlett
  8. Hei skjønne deg.

    Så fin kappen ble. Det blir sikkert kjekt for barna å få sånne fine kapper sydd av deg.
    Du er så flink, jeg er stadig innom deg her.

    Og så har du fått ny flott header ser jeg. Og nytt bilde. Kjempefin er du.

    Ha en fin helg.
    Klem fra Margareth

    SvarSlett
  9. flotte kapper du har sydd! men forstår godt du angra deg når du så fløyelsstoffet..det er noe herk! :)
    jeg sydde et bjørnekostymet i et helt grusom pelsstoff i fjor, det var ille!
    huset var nedpelset og...hehe, men ungene ble fornøyde da!

    SvarSlett
  10. Hei. Jeg skal sy kapper til min barnehage og lurer på om du har brukt mønster? Kappene var knallfine ��

    SvarSlett