mandag 20. august 2012

Koselige småprosjekter til barnerommet


Nordlendingen kom hjem med en gammel teakpult for noen måneder siden. Jeg hadde lenge vært på jakt etter en sånn til rommet til veslesnuppa, og plutselig kom nordlendingen over en slik da han var og hjalp til med en flyttejobb. Så mannen hører jammen etter innimellom når jeg snakker til han...

I helgen ble endelig ble den gamle teakpulten malt. I en ganske knæsj blåturkis farge plukket ut av veslesnuppa selv. Malingen ble kjøpt inn for over en måned siden, og da er det jo ekstra spennende å løfte på lokket og sjekke hvordan fargen egentlig ser ut. Men til og med nordlendingen kunne være enig i at fargen var kul den. 


Tanken var å tapetsere skuffene, men når nordlendingen tilbød seg å være malemester, så skippet jeg tapeten. Og jeg tror det var like greit. Av og til er det enkle det beste, og jeg liker den akkurat som den er. Ja, til og med de gamle håndtakene fikk være på.



Til ny pult hører også nytrukket stol. Jeg fant et gammelt fangforkle som var akkurat stort nok til å bruke som stoltrekk. Så fikk jeg slått meg litt løs med stiftepistolen i dag og.

Nå har jeg grådig lyst til å hekle en stor rund matte til å ha på gulvet her inne. Jeg må bare finne en megastor heklenål først:-)

Ha en fin dag!

22 kommentarer:

  1. Så heldig veslesnuppa er som har så flinke foreldre :) Herlig blåfarge dere har kjøpt !
    Trekket på stolen var prikken over Ièn syns jeg ;)

    Ønsker deg en fin dag også :)

    SvarSlett
  2. Så utrolig stilig det ble:)
    Herlige farge og stolen passet bare så inn ;)

    Fin dag til deg!

    Klem klem

    SvarSlett
  3. Pulten ble kjempe fin!!
    Bra fargevalg :O)

    Hva slags stiftemaskin bruker du til å feste stoffet på stolen med?

    Ha en fin ettermiddag,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  4. Kjempefin farge til pulten, stoltrekket matchet jo perfekt! :-)
    Ha en fin ettermiddag!

    SvarSlett
  5. Heisann:)
    Knaillfin pult, og lekkert barnerom med mange flotte detaljer:) Liker stoffet du har brukt på stolen:)

    Ha en fin mandag:)
    Klem Marianne

    SvarSlett
  6. Å herlighet, eeeelsker blåfargen!!!
    Du må gjerne legge ut fargekoden på denne :)
    Stoltrekket var full match til skrivepulten da! :)

    God ny uke! ^
    KLEM

    SvarSlett
  7. Ahh! Farge til å bli i godt humør av!

    SvarSlett
  8. Pulten ble kjempefin, og stolen var supersøt og så lekker til :-)) Menn har nok selektiv hørsel, men det er jo tydelig at noe går gjennom filteret og blir lagra ;-)

    Jeg begynte å hekle matte av gammelt sengetøy, men det var så tungt at nå tror jeg nesten at jeg skal kaste hele prosjektet :-(

    Ha det fint - klem Siv

    SvarSlett
  9. Så fint det ble, kjempeflott farge, og fine detaljer som passet til. Tenker det er noen som ble stor fornøyd:-) Hilsen Kristin

    SvarSlett
  10. Stilig! Selv er jeg på utkikk etter en teakskjenk. Guttungen på 16 ønsker seg en i knall ROSA! Og det skal han da få,bare jeg finner skjenken.:)

    Ha en herlig uke!

    Klem fra Meta

    SvarSlett
  11. Fiiin farge på pulten! Og stoffet på stolen var berre heilt nydeleg! Heldig jente:)

    SvarSlett
  12. Pulten vart kjempe fine i den turkisefargen. Stilig med stolen og:) klem

    SvarSlett
  13. Du får hekle i vei - blir ikke forbauset om det dukker opp ei super matte i bloggen din neste uke...;)

    SvarSlett
  14. Herlig farge!!
    Og så kult at det var mannen som kom med den:)
    Er så artig at du skifter stoltrekk som vi andre skifter gensere, hihi:)
    Et stoltrekk til hvert humør:)

    Flink er du Barbro ♥

    SvarSlett
  15. Skikkelig tøft!
    Og det handler ikke bare om pulten, men det at du har valgt en så tøff farge, beholdt de gamle håndtakene OG har det kuleste trekket på stolen !
    Du er kjempeflink!

    Takk for titten og fin ny kreativ uke til deg.
    Klem,klem.

    SvarSlett
  16. Skikkelig knæsj og kul farge på pulten. Den likte jeg.
    Selv er jeg igang med å hekle ei rund gulvmatte til dattera sitt rom. Jeg håper iallefall at hun vil ha den... ho er nok litt i tvil, og sier at det er bare gamle damer som har sånn. Ho blir nok fornøyd til slutt.

    Klem fra nord

    SvarSlett
  17. Hei og god morgen Barbro
    Så nydelig farge og flott oppusset skrivepult og med tilhørende koselig stol! Tipper det var ei som var fornøyd jeg!
    Herlig når disse mennene våres også involverer seg i gjenbruk og skjønner når man bør trå til!
    Glad sensommerdag til deg! Klem fra Kaspara

    SvarSlett
  18. Så fine blåfarger - det ble flott :)

    SvarSlett
  19. Lekkert med turkis teakpult og nydelig stoltrekk!! Søte detaljer på bordet, den koppen er såå søt! :)
    Ha en fin dag! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett
  20. Hei vennen.
    Så flott den pulten ble og for en HÆRLIG farge. Digger den!
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  21. Så fresht og fint!! ..og akkurat samme fargen jeg har malt småmøblene til eldstejenta mi :)
    stoffet på stolen var helt perfekt til.

    SvarSlett
  22. For en herlig farge, riktig til å bli glad av!
    Og stoltrekket var like fint.
    Takk for koselig inspirasjon!
    Kanskje jeg endelig kan klare å ta fatt på rommet som bare står der og venter

    Ønsker deg en fin dag!

    Klem

    SvarSlett