tirsdag 28. august 2012

Viktig å ha med bilde av strikkejakke som jeg faktisk klarte å gjøre ferdig i fjor...
Jeg liker så godt strikkekjoler. Jeg liker bare ikke så godt å strikke de. Da er det kjekt å ha en svigermor som elsker å strikke. Til og med kjoler.


Ferdigstrikket kjole dumpet ned i postkassen for ikke lenge siden. Jeg festet tråder og monterte. Såpass klarer jeg liksom.


Og dekorerte litte grann selvfølgelig. Veslesnuppa ville ha en hekleblomst som pynt, og blant garn og strikkepinner fant jeg denne ferdige hekleblomsten her. (Man har da orden i sy- og strikkesakene...) Laget av min mor, som når hun først er i gang driver masseproduksjon. Skulle hatt litt av de genene der... 


En liten blonde ble sydd på nederst på kjolen til slutt,


og da syntes jeg det var nok pynt. Trenger ikke alltid å gjøre så mye ut av det.


Så da er det bare å krysse fingrene for noen  go´værs dager til før høsten setter inn, så kjolen kan tas i bruk:-)




11 kommentarer:

  1. Så fin ei jakke! Nydelig farge ♥
    Fin kjole også :)

    SvarSlett
  2. Nydelig kjole som blir perfekt sammen med jakka.
    Herlig hundebur-trekk historie under her.
    Ellen :)

    SvarSlett
  3. Fine strikket sager! Dejligt med en svigermor der gidr at strikke.

    Skønne billeder:-)

    Ha´en dejlig dag

    Knus Susi

    SvarSlett
  4. Så fin jakke og kjole!
    klem :O)

    SvarSlett
  5. Kjempefin kjole!! Veldig kjekt med mødre/svigermødre som liker å strikke ja!! ;) Håper dere har bedre høstvær enn oss, her er det rett og slett iskaldt ute, og regnet høljer ned. Men her på bloggen hos deg er det alltid solskinn og fine farger da :)

    SvarSlett
  6. Veldig fin kjole, og et skikkelig samarbeid :-) Nydelig jakke var det også :-D Falt pladask for sommerfuglen din i forrige innlegg

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  7. For ein søt liten kjole! Og mens eg er igang med å kommentere må eg berre sei at ramma i forrige innlegg var dødskul! Og hundeburtrekket var jo genialt. -Og kanskje eg kjem på bloggfrukosten, sjølv om eg ikkje føler meg like veletablert i blogglandia endå :) Men det blir uansett eit besøk på messa!

    SvarSlett
  8. Nydelig liten kjøle!
    Flink du er :)

    Klem Anette

    SvarSlett
  9. Søt kjole :0) Ha ei fin uke :0)

    SvarSlett
  10. Søt kjole og nydelig strikkejakke, ser ut til at kjolen og jakka blir en fiiin kombinasjon! :)

    Oppdaget bloggen din for ikke så lenge siden, og må si at du har en veldig flott blogg som jeg koser meg med! :) Blant annet syns jeg den nye fargerike pulten til jenta de ble ordentlig flott!

    Duken på bildet over var veldig søt! Skjønt mønster og fin fargekombinasjon.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett