onsdag 29. august 2012

Et lite rollebytte..


Vi træng nye koppa! sa nordlendingen.
Hæ??? sa jeg og lurte på om jeg hadde hørt riktig.
Ja, vi træng å bytt ut Ikeakoppan. Vi har jo hatt de i evigheta.

Akkurat der og da følte jeg at jeg var utsatt for en eller annen form for rollebytte. Det er liksom noe litt snodig over det når nordlendingen synes det er på høy tid å skifte ut koppesamlingen. Og i et tiendels sekund så kjente jeg en følelse av vemod over at de gamle Ikeakrusene, som vi har hatt helt siden vi kom sammen for 12 år siden, nå skulle byttes ut.


Men, som sagt, det varte bare en brøkdels sekund, og plutselig var nye kopper i hus:-) Med striper, dotter og prikker. Fra Kremmerhuset for de som måtte lure på det. Riktignok ikke sett og godkjent av nordlendingen ennå. 


Til nye prikkekopper faller det seg jo dessuten helt naturlig å sy en prikkepute av et gammelt kjøkkenhåndkle. Inspirasjon får man over alt:-)

Så får vi se hva nordlendingen sier da...

12 kommentarer:

  1. Hihi,herligt med litt rollebytte innimellom og at det ikkje er kun vi som ymter frampå om ting og tang,så skjønne dei kroppene du kjøpte,eg elsker prikker:)
    Får håpe han liker dei,hihi!
    Fin dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Han kommer garantert til å like de :)))
    Striper og prikker har jeg likt siden ungdomsårene...
    Det begynner faktisk å bli noen år siden nå :)

    Fin fin dag videre til deg
    Klem Heidi

    SvarSlett
  3. Fine kopper,
    og fin pute!
    Tenker de blir godkjent jeg... :O)
    klem

    SvarSlett
  4. Artig at menn glimter til slik. :-)
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. Underbart fint - så rent och skandinaviskt!
    Klem

    SvarSlett
  6. Jo, men de vil han vel like? Hadde vel vært verre hadde du kommet med de blomstrete GG-koppene? ;)

    SvarSlett
  7. Hihi, herlig:)
    Skulle gjerne vært her slike ting ble sagt...
    Her er det bare "døøø, den TV'n skulle vi bytta ut" hihi:)

    Kjempefine kopper ♥

    SvarSlett
  8. Så artig! Pass deg så han ikke tar helt over her - både sying og "interiør" på kort tid ;-)

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  9. Hei Barbro :)
    Så mange fine innlegg og bilder det var
    her siden jeg var innom her hos deg sist
    K R E A T I V T og sååååå mye fint ღ
    Superskjønne kopper, og fineste prikke
    puten e.v.e.r. . . så flink du er :)
    Likte veldig godt bilderammen du har
    laget her ღ og ikke minst flotte bilder
    Takk for herlig inspirasjon ღ Ha en fin
    fredag og helg som kommer, klem fra Mette

    SvarSlett
  10. Hei Barbro..:)

    Det er så mye fint og se her...........makan til flink dame.......fikk inspirasjon av de greinene du var ute og henta....hadde tenkt og kjøpe sjøl....men nå skal jeg jammen finne meg et tre jeg også..........
    Ha en flott helg....
    Klem fra Rita....:)

    SvarSlett
  11. Lekkert! Sikker på at nordlendingen blir fornøyd;-)

    God helg til deg!

    SvarSlett
  12. Na har jeg fatt lest meg opp litt her hos deg etter en laaaang bloggferie :-) Mye inspirasjon og kreative innfall a fa her, ja! Du, jeg tror jeg hadde danet om Professoren hadde sagt at vi trengte nye kopper. Han PASTAR at vi har en ny regel i huset som sier at om vi kjoper noe nytt sa ma noe gammelt ut... Vel, han far bare ha de reglene han vil - JEG har ikke den regelen... :-)))

    SvarSlett