mandag 29. oktober 2012

Snøkrystaller


Jeg tror jeg har pløyet gjennom omtrent samtlige av årets juleblader på jakt etter inspirasjon. Og selv om jeg ikke akkurat ville gitt årets julemagasiner noen høy score, så fins det jo et og annet lyspunkt, som disse heklete snøkrystallene over her.


Det er ikke så ofte jeg hekler lenger, men disse snøkrystallene likte jeg såpass godt at jeg fant det for godt å finne fram heklenål igjen. Det var heller ikke noe minus at oppskriften bare besto av 6 omganger. Med andre ord veldig overkommelig - selv for meg.


Nå blir jo jeg vanligvis fort lei av å lage samme tingen om igjen og om igjen, men jeg tror nok jeg skal klare å få heklet noen til. Disse snøkrystallene er heklet med tynt garn og ble små og florlette, men kanskje jeg prøver meg på et par med tykkere garn og. For det var gøy å finne fram heklenålen igjen:-)



Ha en fin dag!

7 kommentarer:

  1. Veldig fine!
    God mandag,
    klem :O)

    SvarSlett
  2. Det er artig å hekle snøkrystaller, nettopp fordi det går så fort - og så blir de jo så fine :-D

    Ha en fin dag du også - klem Siv

    SvarSlett
  3. Nydelig med hekla snøkrystaller:)skulle ønskt eg klarte det!
    Ein fine mandag til deg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Kjempe fine....du klarer nå å inspirere meg:)
    Fin mandag til deg
    Klem

    SvarSlett
  5. De var søte, og bruksområdene mange. Jeg er som deg, tråler gjennom det ene julemagasinet etter det andre, men finner veldig få ting som inspirerer meg. På Pinterest finner jeg langt mer. Er du der? Smart måte å lagre gode idéer fra blogger og andre nettsteder.

    SvarSlett
  6. Hei på deg :) nå er det år og dag siden jeg var innom deg...ja på sommern så er jeg så opptatt av hage og alt med den at jeg glemmer at jeg også har andre interesser :D så herlige skjønne snøkrystaller du har heklet. Også så jeg at du har laget en vakker sommerfugl...jeg ser jo på bildene dine hvordan du gjør det...men når jeg selv sitter der med stoffer så blir det da bare tull...hm du skulle hatt meg i kurs tror jeg :) Vakkert ble det. Her har vi snødd ned i natt og det ble plutselig veldig vinter. Ja ja..det ble da lyst ,rent og vakkert.Til uken blir det varmegrader så da blir det vel alt annet enn rent og lyst tenker jeg. :) ha det så fint. klemmer Merethe

    SvarSlett
  7. De ble fine! Greit med slikt som ikke tar sa lang tid... og nar man bare kan lage fordi det er GOY og fordi man ikke MA! Enig med Elisabeth om at det er mye inspirernde pa Pinterest!

    SvarSlett