onsdag 29. desember 2010

Purple rain


Det siste halvåret har det gått ganske mye i lilla, og jeg har følt jeg kunne sklidd rett inn som tante fiolett i Elsa Beskows fortryllende verden. Tekstilbildene mine har gått i lilla,


det samme har tøyposene.


Jeg har malt møbler i lilla og kledd både meg og snuppemor i lilla.


Og skoleantrekket til husets førsteklassing var selvfølgelig i lilla. Antrekket over ble riktignok nedstemt første skoledag, men snuppemor stilte likevel i en lilla kjole:-)



Jeg har trukket om i lilla prikkestoff.


Det er ikke rent lite her i hjemmet som har vært lilla og helst med prikker.


Og jeg var svært fornøyd med at GG og la seg på en lilla prikkelinje denne høsten:-)


En ekte husmor har selvfølgelig forkle - i lilla og med prikker.


Og en ekte bloggedame drikker selvfølgelig kakao i lilla prikkekrus, og spiser sjokolade fra lilla prikkeskål på lilla serveringsfat.


Mens hun syr et lite lilla prikkehjerte...


Så da adventen kom, var vi så forsynt med lilla at vi gikk rett på det røde:-)


Nå er vi jammen forsynt med det røde og, så i helgen er det ut med julen og alt det røde, og inn med vårlige farger. Forandring fryder:-)











23 kommentarer:

  1. hei.
    så vakkert et lilla mimre innlegg,
    har kost meg masse,
    ja er litt lei jul jeg å må innrømme det,
    men til uka kommer nok primula i butikkene, da tar vi inn våren nok engang,
    vi har noen harde vinter mnd foran oss,men vår inne kan vi ha.
    ønsker deg en fin lille nyttårs aften.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Hei på deg...

    Nydelige bilder, lilla er så lekkert...forstår godt du har falt for den fargen!

    Tusen takk for all inspirasjon du har gitt dette året!! Ønsker deg og dine et riktig godt nyttår:))

    Klem fra meg

    SvarSlett
  3. God morgen!
    Så mye fint du har i lilla :O)
    Alltid hyggelig å titte innom her hos deg,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  4. Så utrolig mange lekre bilder og fine lilla ting!!

    Ønsker deg en fin-fin dag!

    Klem fra Carina

    SvarSlett
  5. Du har laga mykje fint. Og lilla er ein fin farge, eg vert aldri lei av den!

    SvarSlett
  6. Hei og vel overstått jul! Utrolig mye fint du har laget i 2010. Du har vært en stor inspirasjon for meg og har gjort at jeg har fått flere spark bak! Håper at jeg klarer å opprettholde et visst nivå i løpet av neste år også, med hjelp av mange inspirerende innlegg fra deg :) (No pressure, altså! :))

    Et riktig godt nyttår til deg og dine!

    Klem fra Catje

    SvarSlett
  7. Så mye fint og lilla.
    Tekstilbildene dine er utrolig
    sjarmerende!
    klem : )

    SvarSlett
  8. Vi har selv bestemt oss for at jula skal ut så fort formen tillater det første nyttårsdag. Vi fikk tross alt noen flotte, vårlige elementer til jul som trenger å skinne litt! Lilla mugge med prikker på, lilla serveringsfat, lilla duftlys med lavendelessens...

    Det er jo litt festlig at jeg er lei av rødt etter en måned, men gjerne ikler omgivelsene i lilla og lyseblått året rundt uten å fortrekke en mine. Noen farger er vel rett og slett finere enn andre! ;)

    SvarSlett
  9. Lilla er en fin farge :)
    Du har mye fint og ikke minst gjennomførte ting og detaljer i lilla !
    Klem

    SvarSlett
  10. Lekkert! Jeg liker lilla, både på klær og annet, men går vel mer mot blått på interiør. Nydelig var det ihvertfall her!

    SvarSlett
  11. Lilla er jo bare så nydelig farge:)) Fantastisk det øverste bildet av engledamen du har sydd:))

    Varm klem fra meg:))

    SvarSlett
  12. Så mye fint du har i lilla...stoltrekkene var supersøte,det samme var alt det andre også;)Flotte bilder du viser...Klem Caroline

    SvarSlett
  13. Kjekt å sjå alt det fine du har laga Barbro.
    Både lilla og raudt er fine fargar og prikkar er aldri feil.
    Må takke deg for alle koselege kommentarar du legg igjen hjå meg,
    og for alle koselege, kjekke, morosame og lærerike innlegg du har hatt
    på bloggen din i 2010.
    Må 2011 bli eit like kreativt år for deg.
    Nå stikker me snart til fjells og skal tilbringe nyttårshelga på Vågslid.
    Ha ei nydeleg helg og eit retteleg godt nytt år min venn.
    Klem H

    SvarSlett
  14. OG SÅ mye fint som du har laget snuppa,
    - har litt dilla på lilla selv , en vakker farve!
    Kjekt å se alle dine kreative krumspring - håper jeg får se maange flere:-D
    Tusen takk for all koselig kontakt i året som har vært min kjære, og riktig godt nytt år til deg og dine!
    Vi blogges, klem Hege.

    SvarSlett
  15. Lilla er lekkert så klart man blir betatt! Mye flott du har kreert i denne fargen også, med og uten polkadotter. ☺

    SvarSlett
  16. Lilla er jo en lekker farge, frisk og egentlig nøytral... Og jeg har dessuten en turkis ugle hjemme som bevis på at du bruker andre farger også!

    Ha en finfin dag!

    Klem

    SvarSlett
  17. Lilla er også min favorittfarge. Men her er det ikke så mye lilla i huset. Det er nok mor i heimen som er ganske lilla av seg i påkledningen. Men jeg har ingen planer om å snu trenden......

    Ønsker deg et flott, kreativt, nytt år!

    SvarSlett
  18. Hei Barbro.

    Jeg har også vært mye lilla denne høsten/vinteren, men mest på klesfronten til meg og jentene :)
    Mange fine bilder :)
    Etter å ha lest på bloggen til Emmeline, tror jeg jammen jeg vil bestille 2 røde julekjoler til neste år! Synes de var så fine! Og personlige :) Jeg tar kontakt over nyttår ang kjolene jeg :)

    Godt nyttår til deg og dine!
    Klem Anita

    SvarSlett
  19. Så mye lekkert i lilla, som er en av mine yndlingsfarger.
    Takk for hyggelig bloggvennskap i året som snart er gått.
    Ønsker deg og dine et godt og innholdsrikt nyttår!
    Klem T

    SvarSlett
  20. Du har vært SÅ krestiv og flink, Barbro!! Godt nytt år og takk for all inspirasjon og hyggelige ord fra deg!!
    klem♥

    SvarSlett
  21. Men så er lilla veldig fint og da :-) Fine bilder, Barbro :-D

    Godt nyttår til deg og klem fra Siv

    SvarSlett
  22. ☆┊ ☆   Happy new year
    ★ ┊  ★ ┊    
    ┊   ┊ ☆   ☆┊ ┊     ★┊  
      ★ ┊    ★ ┊ ★ ┊ ★ ┊
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊ ☆ ☆ 
    ☆┊   ☆   ★ ┊    ★ ┊┊ ☆   
    ┊   ┊ ☆   ☆┊    ★┊★┊ ★★ ┊    ★ ┊ ☆

    Margarita

    SvarSlett