tirsdag 4. mai 2010

Inspirert

Jeg er veldig inspirert for tiden. Faktisk så inspirert at jeg har funnet fram gammelt, ufullført prosjekt fra skapet.

Egentlig skulle det bli et omslagsskjørt i dongeri. Jeg hadde funnet en kjempefin oppskrift på et dongeriskjørt i redesign i et blad, og hev meg uti det med stor iver. Oppskriften var enkel. Man skulle bare ta tre buksebein av dongeri, klippet av sånn omtrent i knehøyde, og så sprette de opp i ene siden, for så å sy alle beina sammen med hverandre. Det skulle da bli så vidt at man kunne bruke det som omslagsskjørt.


Det burde kanskje stått noe i oppskriften om at her anbefales herrebukser med litt vidde. Dongeribuksene bør defintivt ikke smalne noe særlig nederst. Jeg endte opp med splitt fra rett over kneet og til et unevnelig sted... Et skjørt som sikkert hadde gjort stor lykke som festantrekk på Paradise hotel, men som definitivt ikke egner seg for dvaske trebarnsmødre som nærmer seg 40. Dermed havnet det innerst i skapet - i godt selskap med andre ufullførte prosjekter. Helt til i dag. Da hadde mor fått ånden over seg. Det skulle bli et redesignet, redesignet skjørt til veslesnuppa. (Det vil hun sikkert ha, da blir hun sikkert glad...)

Skjørtet ble klippet til forhåpentligvis passe lengde og bredde. Og akkurat som på gårsdagens pute så applikerte jeg på fargerike blomster klippet ut fra stoffer og gammelt barnetøy. Sånn at det skulle bli litt mer sommerlig. I tillegg har jeg sydd navnet til Sara på skjørtet. For det første så er det både artig og dekorativt å ha navn på, og for det andre veldig praktisk siden mor har surret bort navnelappene fra Askeladden (igjen).

Hvis det er noen som lurer på hva uglen gjør på bildet, så er det bare jeg som har utviklet en voldsom forkjærlighet for disse benløse fuglene, og benytter derfor enhver høvelig anledning til å snike inn en ugle på bilder. Og her passet det egentlig ganske naturlig, og så er den laget i dag. Hvis den ligner på tidligere presenterte rosa hubroer, så skyldes det en forkjærlighet for enkelte utvalgte stoffer.

Da er det vel bare å hive seg rundt igjen, mens inspirasjonen fremdeles er der:-) Kunne forresten trengt litt ryddeinspirasjon. Den glimrer med sitt fravær...

26 kommentarer:

  1. Hei på deg..

    Knallfint skjørt! Så gøy å lage nye skatter av gamle klær.. ble ekstra fint med blomstene på!
    Og uglen er nå så søt der den sitter, passet jo perfekt i fargen og....

    Fine puter du har laget også. Kjekt å være inne i en kreativ fase, tror du er ofte der da:)) Klem

    SvarSlett
  2. Så fint skjørt, gjorde seg veldig med blomstene! :O)
    Hilsen Fredrikke

    Ps. super søt ugle!! :o)

    SvarSlett
  3. Å herlighet kor stilig!! Og dei putene under her! *dån*
    No fekk eg trua på sommaren igjen:)

    SvarSlett
  4. SÅ fint Barbro - du er jammen inspirert om dagen!:-)
    Ryddegenene mine ligger også !latent",fnis!
    MEN Juhuu - men vi fikk solgt det gamle huset vårt idag!!
    - skal tro om det ikke blir en liiiten overlock-maskin på meg snart da..?;-D
    Ha en fin, fin kveld,
    klem Hege.

    SvarSlett
  5. Og jeg blir inspirert av deg......

    Du lager så mye lekkert. Dongeryskjørtet ble kjempetøft og står utrolig godt til den søte uglen. Tror nesten småjenta må ha ugla under armen når hun vandrer av sted i redesignsljørtet sitt. Har du vliselin under applikasjonene dine?

    SvarSlett
  6. kjempefint skjørt til Sara, kan tenkte meg hun ble fornøyd. de er så utrolig søte de uglene du lager :-)

    SvarSlett
  7. Råkult, Barbro!!! Hadde gjerne kunnet hatt et slikt til sommeren!
    Så koselig at du blir med på give away'en min!

    Ha en deilig kveld!

    Klem,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  8. Du er bare helt rå på symaskina, jeg blir inspirert men holder meg i skinnet:O)
    Uglene er såå koselige;)
    ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  9. For et fantastisk nydelig skjørt :) Nå ble jeg også inspirert :)

    SvarSlett
  10. Nydelig skjørt :) Kan jeg spør hvordan du gjør det. Litt sånn inn med teskje :) Applikerer du for hånd, stryker du viselin på osv ??? Klem

    SvarSlett
  11. Herremin, da er man inspirert, når man tar fått på sånne uferdige prosjekter. Kjempebra! Stilig skjørt til slutt og den ugla var av den kjekke, flørtende sorten, ser jeg. ;-)

    SvarSlett
  12. Kjempe tøft...håper hun likte det.
    Du er jammen kreativ.

    Ønsker deg en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  13. Tenker hun ble glad for det skjørtet. Det ble kjempe tøft. Uglen også. Blir så inspirert, men må nok holde igjen en stund til pga eksamen. Flere grunner til å glede seg til sommere :)
    Fint du ville bli med på give aayen hos meg, men du glemte å si hvor mange lodd du ville ha :)
    Ha det fint
    Trude :)

    SvarSlett
  14. Så fint det ble! Kan ikke tenke meg anna enn at frøkna måtte blir glad for det! De blomstene pynta virkelig opp! Så pent arbeid du gjør. Ha en fin kveld! Klem

    SvarSlett
  15. Jeg skriver vel dette i hver kommentar, men jeg blir imponert. Nok en gang! Herlige, fargerike blomster på skjørtet. Og ugla er skjønn!

    SvarSlett
  16. Flott skjørt og herlig ugle, og de putene i forrige innlegg... *sukk*
    Ha en flott og inspirerende uke! :-)

    SvarSlett
  17. Hiver meg på å skryter av dine kreative evner! Kult skjørt, rett og slett.

    Blir nesten inspirert til å grave frem den gamle symaskina (eventuelt kjøpe ny) fra kjelleren og sette igang selv.

    Ugla har fine farger/stoffer så jeg skjønner godt om den blir en gjenganger.

    Ha en finfin dag!

    SvarSlett
  18. Jeg tror faktisk at jeg har samme blad og har også tenkt å prøve meg på den oppskriften. Men kommer liksom aldri så langt. Damen bak oppskriften er utrolig kreativ og lager morsomme klær. www.seminkjole.no
    Skjørtet ditt ble nydelig! Uglen også. :)

    SvarSlett
  19. Skjørtet og uglen er som alt annet du lager, herlige i farger og stil;)
    Ryddetrollet her er snart stort nok til å splittes i flere så jeg kan godt sende det til deg også?

    Klem fra Grete

    PS: Takk for alltid koselige hilsner;D

    SvarSlett
  20. Du er jo så smart:D Kjempeflott skjørt til Sara ble det jo;) og den ugla er bare SÅ herlig:) De putene var også kjempe deilige og sommerlige:) ....bare varmen kunne komme og det virkelig BLE sommer......
    ha en flott dag;)

    SvarSlett
  21. Så nydelig. Du er bare råflink. Tenker det er ei fornøyd liten frøken som får det.
    :) Susanne

    SvarSlett
  22. hubro`en ble kjempe fin!!!
    Godt å vøre tilbake i bloggverden....følte meg litt fortapt uten den =)

    har jeg sagt før at du er kjempe flink????

    Ha en god dag videre =)

    klem

    SvarSlett
  23. Heldig liten froken! Du kan dette, ja!

    ha en fin dag!

    SvarSlett
  24. Supert sommerskjørt jo. Flinka si det, tenker jeg. Jeg må virkelig begynne å tenke litt nytt jeg også, ting kan jo brukes om igjen ... lurer på om noen arrangerer sykurs her i nærheten jeg :-)

    Klem ♥

    SvarSlett
  25. Skjørtet ble kjempefint! Må da bli en favoritt! Og uglene dine vil vi veldig gjerne se :)

    SvarSlett