torsdag 13. mai 2010

Gaver og sånt


Ingenting er vel som å gjøre et skikkelig godt kupp:-) Jeg var innom Mitt rom forrige uke hvor de solgte ut prøvekolleksjonen til Småfolk for en veldig billig penge. 




Omtrent halve kolleksjonen var i størrelse 3 - 4 år, helt perfekt til mitt ene fadderbarn. Og når hun da i tillegg har en mamma som elsker klær i retrostil, så måtte jeg jo bare hamstre litt. Det er kjekt å gi gaver uten at det trenger å være noen anledning. Overraskelsesgaver er vel det beste som fins, både å gi og få:-)




Nordlendingen er veldig snill og omtenksom, men kanskje ikke så uttalt romantisk av seg, selv om han glimter til innimellom. Så jeg var rimelig spent da nordlendingen kom med en liten eske sirlig pakket inn i gullpapir med rosett. Kjente jeg fikk helt hjertebank. Gaven så ut til å komme fra en gullsmedbutikk. Kunne det være et smykke, eller armbånd, eller kanskje EN RING? Kanskje han hadde tenkt å fri??? Jeg pakket opp med skjelvende hender så fort jeg kunne, og der, oppi gullsmedesken lå........EN NØKKEL! Og ikke en hvilken som helst nøkkel; en farget nøkkel! Akkurat det jeg ønsket meg...  

Nordlendingen syntes jeg fomlet sånn med det velfylte nøkkelknippet mitt hver gang jeg skulle låse opp døren hjemme, så han tenkte at hvis jeg fikk en nøkkel med farge på, så ville jeg finne husnøkkelen på et blunk. Jeg SA jo at han var omtenksom:-)


Vel, vel, da er det ihvertfall mye mer sus over gaven jeg vant i give awayen til Elisabeth, hvor jeg vant en morsom bok og et kjempefint sjal. Tusen, tusen takk til deg:-) Elisabeth har den utrolig artige bloggen Innerst i veien. Avlegg damen et besøk da vel, og få deg en god latter:-)

Tusen takk også til Siw Aina, med den koselige bloggen, Siwan, for gavekortet jeg fikk i "trøstepremie". Siw Aina er et nytt og veldig hyggelig bekjentskap i bloggeverden, og vel verdt et besøk:-)


Og helt til slutt i takketalen så vil jeg takke Grete for kjempeflott award! Den setter jeg stor pris på! (De 7 faktaene om meg selv har jeg tatt tidligere, så jeg hopper over den delen, Grete:-)) Grete er en driftig og kreativ dame med sånn omtrent 1001 oppussingsprosjekter på gang. Trykk her for å komme til bloggen hennes og for å bli inspirert. 

Da gjenstår det bare å ønske alle sammen en fortsatt strålende dag!

21 kommentarer:

  1. Men det var jo omtenksomt a komme med en spesiallaget nokkel til deg... selv om det var litt juks at det sa ut som en gullsmedeske...Tanken er jo god. Som da Professoren (endelig)- utrolig stolt av seg selv - kom med en blomst til meg (etter mange maaaaneders iherdig hinting). Det var en kaktus... Jeg lo sa jeg grat. Han stakkar skjonte INGENTING! Han gjor det fortsatt ikke selv etter over 25 ar ;-)

    Herlige klaer til en liten venn! Lykke er overraskende gaver, ja!

    Ha en stralende dag!

    SvarSlett
  2. Jeg elsker gode handlekupp, tøffe plagg. Ang. nøkkel; Det er jo tanken som teller...eller.....det var omtenksomt, det var det. Tusen takk for nydelig omtale også. ☺

    SvarSlett
  3. Så friske og flotte barneklær, det blir fine gaver å gi bort! Og det var jo søtt gjort, en flott spesiallaget nøkkel :)

    SvarSlett
  4. Å for en flott nøkkel...helt super, sånn ønsker jeg meg og!! Fine klær du fant, så snill du er som gir overraskelsesgaver..

    Ønsker deg en superfin mai helg:)))

    Klem fra meg

    SvarSlett
  5. Takk for kselig hilsen hos meg:)
    Godt å være litt på nett igjen kjenner jeg :)

    Håper nordlendingen tar hintet og plutselig dukker opp med en ring også snart da ;)

    Klem fra Anett :)

    SvarSlett
  6. Artige barneklær ja. Håper mottakeren også vil like dem. Ikke så verst den historien om nøkkelen.
    Enig i at de kunne ha vært en mer spennende gjenstand å pakke opp, men meget praktisk.

    SvarSlett
  7. småfolk har masse tøft og ja, det er kjempegøy med overraskelse gave, både å gi og få. Jeg merker på flere måter at våre menner er venner hihihi. kjempefin tanke med nøkkelen.

    SvarSlett
  8. hehehehe så kjekt med nøkkel med farge..ler..
    åå så nydelige klær du fikk kjøpt til en liten jente,de var jo fantastiske alle sammen...
    ha en fin kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  9. Gratulerer med ny nøkkel! Ikke det samme som en ring, men bedre enn ingenting...
    Kule klær du har kjøpt!

    SvarSlett
  10. Skikkelig varp du hadde gjort på de klærne;)
    Gratulerer med ny nøkkel:) Nøkkel med farge ER virkelig praktisk, jeg har selv en rosa Simpson;)

    SvarSlett
  11. Synes han var søt jeg da! En egen, helt spesiell nøkkel, bare til deg. Veldig omtenksomt :-)

    Klem ♥

    SvarSlett
  12. Det var da en morsom nøkkel. Aldri sett maken :) Det er sikkert veldig praktisk ;) Og fine klær du har handlet.

    Klem

    SvarSlett
  13. Nydelige klær. Når jeg ser sånne klær får jeg akutt lyst til å kle guttene i jenteklær. I hverfall Eimund. Han er jo så liten og ville jo ikke skjønt at han gikk i jenteklær.... Sukk....
    Flott nøkkel :D

    SvarSlett
  14. Så flotte ting du har kjøpt og nøkkelen likte jeg veldig godt.
    Ønsker deg en fin helg..

    Klem

    SvarSlett
  15. Morsomt:) Smart å pakke den inn slik da,- håper ikke skuffelsen ble for stor:) Tanken som teller:)
    Og enig, koselig å gi gaven uten at det må være en anledning!!

    God helg til deg og dine!!

    SvarSlett
  16. Hei Barbro
    ja, nå ble jeg SÅ spent på om det virkelig var et frieri på gang! Men en lilla nøkkel er jo ikke å forakte det heller...
    Herlige barneklær du har handlet! Min favoritt er kattekjolen med grønn kant. Heldige fadderbarn!
    Ha en fin kveld!
    Klem kaspara

    SvarSlett
  17. Så utrolig nydelige farger på de banreklærne! :)

    klem dagny

    SvarSlett
  18. Nordlendingen høres ut som han er like romantisk som min handyman, og dette var jo veldig omtenksomt gjort;)
    Flotte klær du har fått kjøpt.
    Nyt helga og klem fra meg;)

    SvarSlett
  19. Hei vennen!

    Så mange fine plagg! Skulle ønske at jeg var sånn ca 3-4 år.. Du må være drørmmefadderen!!

    Og grattis med ny nøkkel, det var jo egentlig en ganske søt historie da. Det er jo tanken som teller..(Ser for meg en scene fra Mr. Bean når han skal kjøpe julegave til kjæresten sin..har du sett den?)

    Ha en fin helg og en strålende fin 17. mai. Kanskje jeg ser deg på Nesttun den dagen.

    Stor klem fra meg til deg!

    SvarSlett
  20. :))) Typisk nordlending!! ROMANTISK!!!! :) Kjempekupp du har gjort med innkjøp av barne-plagg i retro-stil!! :) Tenker på deg når æ ser 70-tallssengetøy her på hytta. Definitivt slike du får ♥ bank av (Mørkeblå, knalloransje...) Ikke mye pastell her i gården.. :D Tøffe bukser de du blogget om i går! Ha en fin ukeslutt! Klem

    SvarSlett
  21. He, he han bare fjusket vet du.., slik at du skulle TRO det var en ring;-D
    Min er også slik..!!
    Gratulerer så mye med award Barbro - og veldig fortjent!
    Jeg og ungene drar på "lading" mand. etterm og blir borte i 8 dager....-
    til Spania!( mannen holder fortet hjemme):-D
    Tenkte jeg skulle si til deg ,så du ikke lurer når du ikke hører fra meg;-D
    Ha en kjempefin langhelg og 17 Mai - koos deg:-)
    Klem,Hege.

    SvarSlett