tirsdag 8. januar 2013

Tid for hjem


Endelig er favorittprogrammet mitt tilbake på skjermen. I kveld begynner en ny runde med Tid for hjem. Et program både nordlendingen og jeg liker.


Jeg ser fram til mye inspirasjon - jeg håper jo særlig at nordlendingen blir inspirert... For jeg prater i bunn og grunn ofte for døve ører, men når Einar´en snakker, da hører nordlendingen etter:-) For Einars ord er lov... Jeg krysser spesielt fingrene for at Kjersti og Einar´en tar for seg en kjellerstue. Her er vi svært mottakelige for inspirasjon nemlig. Kjellerstuen vår skulle vel egentlig vært ferdig til jul den...


Eventuelt så tas inspirasjon til maling av møbler også i mot med takk. Nærmere bestemt gul barneseng med andedekor...


Eller male - gulvinspirasjon. Under fæl laminat på barnerommet ligger et gammelt tregulv og bare venter på å bli kjærtegnet av malerpenselen. Egentlig så ville vi det nok bli kjærtegnet av Einar´en, men    
vi ble aldri de heldige utvalgte til makeover - til tross for at jeg prøvde iherdig å overbevise Kjersti at vi var både verdig og trengende kandidater den gangen hun var her på befaring.


Denne rundens Tid for hjem har forresten mer fokus på gjenbruk og redesign enn tidligere program, og det gleder jeg meg til. Akkurat det kan nordlendingen styre sin begeistring for. Hvis ikke Einar´en overbeviser han da:-)


Et lite gjenbrukstips herfra er å bruke fine glassflasker som oppbevaring for hårstrikk og armbånd. Praktisk og dekorativt.

Og da er i hvert fall jeg klar til å benke meg om ikke så altfor lenge:-)

12 kommentarer:

  1. Alle skulle hatt en Einar...
    Takk for påminnelsen - jeg må også se :)

    SvarSlett
  2. Ha ha, jeg skrev også om tv-program i dag;)

    SvarSlett
  3. Åh, TAKK for påminnelsen!! Det er så koselig og inspirerende! Jeg håper de deler et barnerom i to, hehe:-p Her liker vi også å se på det begge to:-)

    SvarSlett
  4. Enig !! Skal jeg også se. Burde vært flere interiør - oppussings program på tv !!

    SvarSlett
  5. Ja dette er verd å få med seg:)

    SvarSlett
  6. er det norge 1 eller 2 det sendes:)

    SvarSlett
  7. Heldigvis fikk jeg med meg programmet. Det er noe av de få programmene jeg MÅ se:) Og jeg synst at du har et fint, kreativt og koselig hjem;)

    SvarSlett
  8. Fikk med meg kveldens program og resultatet ble kulere enn jeg frykta. Kjøkkenet var jo råflott. Selv om jeg ikke er spesielt begeistra for skrift på veggen, men det var jo i grunnen en lampe det er. Hadde vært kulere om de hadde skrevet ETA, ha ha. Niåringen ble veldig opptatt av "styltene" til Einar.

    SvarSlett
  9. Så fint du har det, nydelige farger og du er så flink å sy! Er ofte innom!

    Ønsker deg en fin dag videre

    klem

    SvarSlett
  10. ååå... det glemte jeg å se på :( må sette det på opptak tenker jeg...

    SvarSlett
  11. Hei!

    Skal si du er tøff som har forsøkt å bli med i programmet da. Mye av det de gjør er stilig, men jeg hadde vært livredd for å havne i et fargesterkt finerhelvete om jeg hadde sluppet dem inn hjemme hos meg selv. Uteprogrammene derimot er jeg svært imponert over!

    Ønsker deg en fin onsdagskveld!!

    Klemmer

    SvarSlett
  12. Har du forsøkt å bli med, stilig. Jeg kunne nok ha kommet gjennom nåløyet med vårt vaskerom + bad nede, men nå tar jeg saken i egne hender. Denne helga skal flisene på gulvet, de ekle blå flisene bli hvite, og den trehvite innredningen skal få seg en rundt med svart bengalakk. Jajamensann :)

    SvarSlett