onsdag 9. januar 2013

Gamle broderier



Jeg fikk noen gamle putetrekk med nydelige broderier i julegave. Verdens fineste gave!


I tillegg til julegavetrekkene, så hadde jeg et par gamle putetrekk liggende fra før, og i dag fikk jeg endelig ånden over meg til å begynne å fikse litt på og fylle i disse putetrekkene.

Ikke alle hadde helt standard putemål, så de fylte jeg med vatt, akkurat sånn som vi gjorde da vi gikk på barneskolen og sydde puter. Noen av de ble sydd igjen i bunnen - ikke særlig praktisk når de en gang skal vaskes, men den tid den sorg... Man lever da tross alt i nuet:-)


Jeg synes i hvert fall de ble kjempefine da de kom til heder og verdighet igjen som sofa- og gyngestolputer. 


Fremdeles har jeg et par puter å fylle i, men vi satser på at sofaen er fylt med vakre, håndbroderte puter i løpet av helgen. Det tenker jeg nok nordlendingen min blir ordentlig glad for:-)

7 kommentarer:

  1. Nydelige puter i de fineste farger, fikk litt vårfølelse :)

    Klem klem

    SvarSlett
  2. Flotte puter som passer godt i gyngestolen..

    Likte veldig godt den fine muggen og fatet, nydelige farger! (Du vet jo oss "muggedamer"...hehe!!)

    Ha en finfin kveld!!

    PS! Veldig spent på om du har fått nordlendingen med på oppussing etter dagens TV program. Vi er jo fortsatt ikk ferdig her hos oss, men her hos oss er det motsatt. Her er det mannen i huset som lurte på om vi skulle fortsette med malingen i helgen... Jeg vet at jeg burde være glad, men problemet at det er sååå kjedelig å male..

    Klem

    SvarSlett
  3. Åh de er jo yndige, sikke en fin og personlig gave at få :-)

    SvarSlett
  4. Ja tenk så flotte puter de laga før i verden. Kjekt at de blir satt pris på.
    Klem

    SvarSlett
  5. Det er utrolig koselig a se slike gamle puter komme til heder og verdighet igjen. Mange timer har en eller annen brukt pa disse.
    Godt nytt ar, forresten!

    SvarSlett