søndag 17. oktober 2010

Elefanter er ålreite dyr


Jeg synes elefanter er skikkelig ålreite dyr, og har ofte brukt de som motiv når jeg lager tekstilbilder. I går fant jeg disse herlige papirelefantene på Indiska til 29,50, og de bare måtte få bli med meg hjem.


Såpass inspirert av disse skjønningene måtte jeg jo prøve meg på noen papirelefanter selv. Jeg fant noe scrappepapir som jeg hadde liggende, og brukte en av elefantene fra Indiska som mal, og laget en minirekke med elefanter. Selvfølgelig måtte jeg ha med en lilla prikke elefant... (Jeg hadde litt lilla kartong som jeg trykket på med hvit maling.)


Og det gikk jo ikke bedre enn at jeg måtte prøve meg på et par elefanter i stoff og.


Som helt sikkert blir fine hengende på en remse, eller som applikasjoner på et lite barneplagg, eller kanskje på en pute? Tenker vi går for en pute, jeg - har jo så få av de, hi, hi:-)

30 kommentarer:

  1. De blei jo helt toppen! Jeg tror det er i India som man skal ha elefanter (pynte så klart) for det gir lykke. Så nå kommer du hvere lykkelig i alle dine dager. Stor varm höst klem til deg!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for tipset, nå er det avgårde i full fart på jakt etter elefanter.
    Hilsen Mymlen

    SvarSlett
  3. Så flotte de ble. Hadde blitt mere overrasket om du ikke hadde laget en stoffutgave ;)

    Ha en fin søndag Barbro!

    SvarSlett
  4. Kjempe søte alle sammen!! Når jeg ser elefanter tenker jeg på Dumbo...den ble lest mye i barneårene;o)
    Du er bare sååå kreativ!!

    Ønsker deg en fin søndag!1

    Klem

    SvarSlett
  5. Hei Barbro!
    Så kjempesøte elefantene ble, og jeg tror sikkert at det blir en hit og å finne på dine plagg i fremtiden, ja!

    Ha en god søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  6. De var jo skikkelige søte, og dine ble jo finere enn de ferdigkjøpte! Men det var jo ingen bombe!! Gleder meg til å se elefantputen når den er ferdig!!

    Stor klem og fortsatt fin søndag!

    SvarSlett
  7. Stilig og selvfølgelig må de lages i stoff også ;-D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  8. SÅ fine Barbro - og takk for tipset!
    Du måå jo lage en elefant-pute:-D
    Ha en fin søndag,
    klem Hege.

    SvarSlett
  9. Elefanter er så søøøte.
    Kjempefine de du fant på Indiska, men det var jo dine også:)) Ha en flott søndag, klem fra meg

    SvarSlett
  10. Veldig fine!
    Liker elefanter jeg også.. :O)
    God søndag,
    her skinner solen og vi skal ut i skogen!
    Klem :O)

    SvarSlett
  11. Har du gått fra ugler til elefanter?? Det blir nok flotte puter...og kanskje maskuline til nordlendingen:D
    Kos deg denne søndagen og klem fra meg;)

    SvarSlett
  12. Dyrehagen utvides ser jeg! Ja, elefanter er helt alreite dyr - dette blir det fine puter av!

    kos deg pa sondagen!

    SvarSlett
  13. Elefanter er så skjønne! :o) Disse du har laget er supersøte. En kjempegod idé til julepresanger også! :o)
    Det sies at man burde ha en elefant stående vendt mot inngangspartiet, der folk kommer inn. Dette skal visstnok bringe oss lykke. ♥

    Putene på barnerommet var så flotte. Herlige farver og stoff du har blandet sammen. :o)

    Ønsker deg en deilig søndag, Barbro!

    Klem,
    Anette Willemine :o)

    SvarSlett
  14. Elefanter er fantastiske dyr!! Så kanskje jeg må innom indiska?!
    KLEM!

    SvarSlett
  15. Så flotte og fargerike disse var!

    Ha en fin søndag videre!
    Klem T

    SvarSlett
  16. Elefanter er like trendy som ugler, så kjør på!

    SvarSlett
  17. Kult! Lurt å bruke elefantene fra Indiska som mal.

    SvarSlett
  18. Søte elefanter og så klart du måtte prøve å lage noen flere. For en driv du har til å lage ting...imponert jeg :D

    SvarSlett
  19. Herlige elefanter - og ja, de er ålreite dyr :-)

    SvarSlett
  20. Herlige elefanter! Du går aldi tom for ideer, du, det er toppers.

    SvarSlett
  21. You amazing woman!!!
    Dritfine blei de! Eg vil på Indiska eg og når eg komme te Bergen! :o)
    Blir stadig inspirert her hos deg e altså jammen! Og så blir eg alltid glad :o)

    Det blogginnlegget mitt fekk eg ikkje ufine kommentarer på altså, men virka som om folk trudde eg blei provoserte osv...
    Får legga te sides heile forklaringsbehovet framøve tenke eg, for folk tolke nå alt forskjellig uansett ;o)

    Og nå håpe eg verkelig at du har mulighet te å treffa oss når eg komme te Bergen altså :o)

    SvarSlett
  22. Det var forresten Pussy Pink og ikkje ovendt, tihi :o)

    Fantastisk godt å hørra at det bekjæres hos deg og må eg få sei ;o)

    SvarSlett
  23. Så fine! Indiska må besøkes snart, kjenner jeg.

    SvarSlett
  24. God morgen.
    Virkelig søte elefanter.
    Du er flink.
    Det er en Award til deg inne hos meg.
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  25. Så søte elefanter :) Disse likte jeg :)
    Ha en fin og kreativ dag ! Klem

    SvarSlett
  26. Jeg liker elefanter, og disse var jo supersøte!
    Stilig at du laget noen i stoff, gleder meg til å se hvor de ender:)

    SvarSlett
  27. Takk for så koselig hilsen til meg Barbro :) tror jeg går for å beholde den gamle bloggen, og bare gjøre noen forandringer :)

    Kjempesøte! elefanterda :) Må prøve meg på dette selv...Har så mye scrappe-ark liggende jeg også :) Disse er jo også søte å gi bort!

    Klem Anita

    SvarSlett
  28. Her var det mye inspirasjon og skaperglede, til å bli i godt humør av! :)

    SvarSlett