mandag 23. august 2010

Noe blått


Jeg innrømmer at det er høy rosa- og tyllfaktor her innimellom, til tross for at den feminine delen i familien er i mindretall. Mulig det er en form for overkompensering. Så det er vel på tide å jevne det litt ut. Og siden jeg hadde laget ting til jenterom forleden dag, så blir det noe til gutterom i dag. 

Regner med at det ikke er så vanskelig å finne ut hva jeg har laget, men for ordens skyld; tøypose, ugle, tekstilbilde (opprinnelig applikasjon på en genser), Gantinspirert stjernepute, og tørkle som bamsen har i halsen. Og strengt tatt så har jeg vel laget han lille fyren på toppen der og, med litt hjelp:-)

Ja, det var altså det jeg hadde for gutta boys, nå er det tilbake igjen til rosa tyll, perler og paljetter. Deilig med litt glamour i hverdagen:-)

26 kommentarer:

  1. Du er så flink!!! Flink, flink, flink.... hvor mange timer har døgnet ditt ;)
    Lilleprinsen er nok fornøyd med litt blått :)
    Klem

    SvarSlett
  2. De uglene er så søte...*smiler*..
    Ha en fin tirsdag,
    klem :O)

    SvarSlett
  3. Det er da fint med blått, og du er så flink atte :)

    SvarSlett
  4. Nydelig i lyseblått.. En farge jeg virkelig liker, selv om jeg ikke er særs blå av meg :)

    Men enig litt glam i hverdagen er viktig for oss jentene, ser det tydelig med to små snupper som skal avgårde til skolen hver morgen :)
    Ikke fordi -liker en touch av glamour selv også jeg..


    Nyt en deilig dag!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  5. Det var en utrolig harmonisk kavalkade, riktig nydelig;-D
    Det største og fineste prosjektet er vel den lille mannen som troner på toppen der, deilig avslappet ;oD

    Ha en glamurøs dag!
    Klem fra Grete

    SvarSlett
  6. Herlig med blått også, ja! :D Du lager altså så utrolig mye lekkert! (Både ugler, bilder og barn ;))

    I bloggen min nå har jeg bilder av noen barbiekjoler, og den ene får meg til å tenke på deg ;) Du vil nok skjønne hvilken når du ser den :D

    Ha en nydelig dag :)

    SvarSlett
  7. Du er fin du Barbro...Det er bare å gå inn på bloggen din , lese og se så drar jeg på smilet selv om det er en vegg meg vann utenfor vinduet og jeg ble vekket altfor tidlig i dag!!

    Keep up the good work! Klem!!

    SvarSlett
  8. Så deilig det var å se noe blått! Er visst i overkant mye innom blogger hvor det florerer mye rosa, lilla og rødt, merker jeg. (min egen inkludert)

    Fin collage også, hvilket program brukte du for å lage det?

    SvarSlett
  9. Du er så flink! Digger blått med hvite prikker :) Måtte forresten ned å sjekke ut marimekko-beholdningen på hoel-hjørnet i går, for de brikkene du lagde var utrolig fine.

    Ha en super dag!

    SvarSlett
  10. Du er kjempe flink! Nydelig i lyseblått.
    Ha en vidre fin dag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  11. Blått er en kjempefin farge, og du er jo superflink som vanlig! Produktet på det øverste bildet var du jo særdeles heldig med, da! :)

    Her u stua går det faktisk mye i lyseblått ved siden av det hvite. Det blir faktisk ganske så feminint (uten å virke overveldende) i og med at jeg kombinerer det med lilla.

    SvarSlett
  12. Så du har ikke støpt det Thomastoget i litt hardplast som du tilfeldigvis hadde liggende?

    SvarSlett
  13. Herligt,jeg elsker blått. Du er såå flink,kan ikke få skrytt nok av deg. :)Klems.

    SvarSlett
  14. Søte og fine bilder er det ihvertfall--ha en fortsatt fin uke

    SvarSlett
  15. ja det er lettere med rosa og lilla og rødt! jeg synes det er så vanskelig å finne ting, og klær til gutter (som jeg liker) og ikke minst faren hehe eller gutten liker... men så blir det nok to gutter som blir her i huset og ingen jenter så jeg må nok være i det blåe og grønne hjærne hehe men hærlig å se de flotte tingene du lager!!! gir meg inspirasjon selvom det er jente ting hehe så får jeg litt inspirasjon til gutterommet:)

    SvarSlett
  16. Kjempenydelige ting! Utrolig fint lyseblått stoff med prikker du har brukt. Tenker lilleprinsen er fornøyd nå!

    SvarSlett
  17. Tusen takk for hyggelige kommentarer på bloggen min.
    "Melkestoffet" var en t-skjorte jeg kjøpte for 29kr på Fretex. De hadde to, men jeg kjøpte bare en - og angra seff på det. Dagen etter dro jeg tilbake, men da var den andre skjorta borte ....

    Er innom deg nesten daglig - og ser på alt det fine du lager ....

    SvarSlett
  18. Viktig å ikke glemme gutta også :-) Bildene dine er så fine - jeg blir glad av å se på dem....

    Ha en fin dag med høy tyllfaktor og klem fra Siv

    SvarSlett
  19. Mange fine innlegg jeg har lest meg gjennom. Likte spesielt godt innlegget om rosa/grønt. Fikk lyst til å lage en kjole med den kombinasjonen :)
    Og jeg fant bloggen til Maluba sist du skrev om den. Den er virkelig nydelig.

    SvarSlett
  20. Flotte farger hos deg.
    Kan ikke bare ha rosa vet du....
    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  21. Halloen..

    Det var et koselig blått innlegg med mye fint! Og så den skjønne gutten da...
    Alltid koselig å komme innom her og se alt det fine du lager, stor klem

    SvarSlett
  22. Heisann!
    Så nydelige bilder, helt herlig!Jeg digger blått:)
    Ha en knakandes fin kveld!

    SvarSlett
  23. Du lager så mye fint :) Jeg blir så inspirert :)

    SvarSlett
  24. Hi hi, jeg har 3 store dusker og flere små, så jeg får passe meg så jeg ikke blir HELT maria ;)
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  25. Jeg prøver febrilsk å overbevise mannen om at vi trenger ei lita jente. Her er det nemlig ingen som liker råsa, tyll og englevinger...
    Masse lekkert håndarbeid Barbro :)

    SvarSlett
  26. Fiiint med blått ja!!!

    Syns du ska værr spesielt fornøyd med han litle fyren ;o)
    Eeeelske den klare lyseblå fargen, ganske lik veggene på rommet te godgutten trur eg faktisk.
    Stilig kollage og, fancy program?

    Resten av det du har laga e jo sjølsagt og flott, men det var liksom ikkje nåke nytt... ;o)

    SvarSlett