søndag 22. august 2010

Malubas skatter

Jeg har vist noen av hekledyrene til Maluba før, men gjør det gjerne igjen. Figurene hennes er bare superskjønne, og dessuten er hekling i skuddet som aldri før, så her skulle det være mulig å hente seg litt inspirasjon. Bloggen til Maluba er dessuten en av de nydeligste jeg vet om.


Dette er da familien Nilsen, bestående av mor, far og tre barn. En herlig gjeng! Og bare sjekk det antrekket til mor! Snertne greier - kanskje noe for Mira Craig?



Familien Nilsen er en glad og aktiv familie som liker å svinge seg fra toppen av et tre, eller rett og slett ned til første etasje. De har trykknapper på hender og føtter, så hele familien kan gå hånd i hånd - (eller fot i fot), eventuelt også brukes til slengtau. Dessuten har de ståltråd i halen, så den kan snurres og formes som man vil.

Jeg har vilt og hemningsløst forelsket meg i familien Nilsen, og familien Hansen Johansen kunne godt tenkt seg å adoptere en sånn apefamilie. Det hadde ikke vært noe knussel her i gården, vi hadde gjort som a Marte Svennerud og glatt tatt alle fem:-)

Ha en fin dag - med eller uten apestreker!

23 kommentarer:

  1. Ha-ha:D Ja, det var litt av et anntrekk på hu mora:D Stilig asså!

    ha ei god ny uke!

    SvarSlett
  2. Herlig ....særlig mor i familien.Hadde ikke sagt nei takk jeg heller til en slik familie
    En tur til Stoff og stil skal jeg unne meg i dag
    Ha en fin mandag

    Klem Fra meg

    SvarSlett
  3. Jepp! Skjønner godt at du har latt deg sjarmere! Skal ta en tur innom den Malubas blogg :) Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  4. Herlig familie. Fortstår godt at du er villig til å adoptere hele gjengen :)

    SvarSlett
  5. Hehehe, "kjenner" deg rett så er det vel ikke lenge før en slik apefamilie har fått ett nytt sted å bo.
    Kostelig antrekk på apemor btw ;))

    SvarSlett
  6. De var fantastiske! Kjenner jeg ble litt småforelsket jeg også...

    SvarSlett
  7. Apemor var jo riktig snasen ;-) På en riktig varm sommerdag, så kanskje..... :-D Det tar vel ikke så lang tid før vi ser familien Nilsen hjemme hos Barbro & Co - he he

    Ha en flott dag, Barbro, og klem fra Siv

    SvarSlett
  8. Dette var en herlig gjeng! ....og antrekket til moderen var skikkelig lekkert:D

    Ha en flott dag og klem fra meg;)

    SvarSlett
  9. Det stemmer, jeg har vært innom der før takket være deg! Man kan jo ikke legge igjen kommentarer i den bloggen, så da håper jeg Maluba-bloggeren leser her: Så flotte aper! Kule!!

    SvarSlett
  10. hei.
    disse var stilige,
    så artige disse er,hadde gjerne kommet hit å,
    ha en fin mandag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  11. Sjit, hvorfor har jeg ikke vært innom bloggen her før??? så utrolig fin blogg du har. Falt helt pladask for barnerom inspirasjon i rosa og grønt ja. lillepia mi har de fargene på rommet sitt. Nyydelig.
    Håper du har en flott dag. Legger meg til som følger jeg. Kommer snart igjen :))

    klem

    SvarSlett
  12. Sa morsom familie! Man blir glad bare a se pa dem!

    ha en fin dag!

    klem Mette

    SvarSlett
  13. Hei du!
    Kjempefine aper - jeg har jo trapper og alt, så en slik familie hadde fått et godt liv hos meg! Jeg må ta meg en tur innom Maluba, tror jeg.
    Må bare også si at du skriver skikkelig vittig (det er morsomt på bergensk, og altså noe positivt!) - og så ler jeg så godt av at du er hektet på å navne ting!

    Fin mandag til deg!

    SvarSlett
  14. Så herlige Brabro - ja de hadde nok passet godt inn i familien her!*fnis*
    Ha en fin dag vennen,
    klem Hege.

    SvarSlett
  15. De var kjempestilige. Hm...kanskje jeg må finne frem heklebøkene :)

    SvarSlett
  16. Åååå de var fine!! Super skjønn ape familie!! Snakk om kreative mennesker der ute i den store vide blogglandia verden;)

    Klem Tine

    SvarSlett
  17. Jeg hadde også gladelig tatt alle fem :) Superskjønne!
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  18. Skikkelig kule aper ja... kunne tenkt meg en sånn... hei, vent - jeg har jo hele den familien her fra før jeg... tre gutter og en mann, oppfører seg som aper hele tiden ;)

    SvarSlett
  19. Herlige! Også så forseggjorte! :)
    Vår familie har absolutt også plass til flere skjønne apekatter <3

    SvarSlett
  20. Fantastisk flott familie!
    Fin uke til dag!
    Klem : )

    SvarSlett
  21. å! de var utrolig søte!!! og så oppfinnsomt da!!! virkelig flotte altså!!

    SvarSlett