lørdag 22. juni 2013

Nonstophamstring


Om en liten uke er det ferie, vi skal bare gjennom tre runder med bursdagsfeiring først. Første runde er i morgen, men etter x-antall avslutninger og feiringer, sitter enhver form for baking og matlaging særdeles langt inne. Heldigvis ligger det en ladning med muffins i fryseren, og sjokoladekaken er også klar. I tillegg har jeg prøvd meg på gulrotkakeoppskrift fra R.O.O.M som visstnok skal være himmelsk god. Oppskriften har visst gått sin seiersgang rundt på diverse blogger lenge, uten at jeg har fått det med meg før nå. 

Apropos feiringer og festligheter, så har Bybanen åpnet fra Nesttun til Lagunen, og for oss som bor langs traseen og har et Bybanestopp i umiddelbar nærhet, så er jo det nok en grunn til feiring. Den offisielle åpningen var i går og man kunne da kjøre gratis så mye man orket langs den aktuelle strekningen, noe familien Hansen Johansen utnyttet til det fulle. Nordlendingen presterte blant annet å ta Bybanen ett stopp for å hente minstemann i barnehagen. Og ett stopp tilbake igjen...


Da det vanket poser med Nonstop til alle passasjerene, så ble det en del turer med Bybanen kan man si. Ved siste opptelling viste det seg at noen hadde klart å samle et helt kilo med nonstop. Dermed var kakepynten til morgendagens bursdagskake og muffins i boks:-)


Og jammen har vi ikke kjørt litt Bybane i dag og:-)

Ha en fin kveld!

5 kommentarer:

  1. hehe, så herlig :) bra å kunne feire litt! lykke til med alle kommende feiringer også :)

    SvarSlett
  2. Hehehe :)
    Feiringer er bra :)
    I allefall på bilder, (kanskje ikke alltid like bra for buksemidja :)
    Her er det duket for 3 årsdag til uka, så her skal det også feires ;)

    Kos dere videre!
    KLEM Audhild

    SvarSlett
  3. Så kjekt at kakepynten er i hus... hi,hi..
    Her i familien har vi bursdager på rad og rekke på høsten, da blir det kakebaking over en lav sko :O)

    SvarSlett
  4. Hahaha så koselig!
    Jeg har faktisk ikke testet bybanen enda...burde kanskje gjøre det? :-)

    God søndag!

    SvarSlett
  5. Herlig :)

    Setter så umåtelig pris på alle de fine kommentarene du har lagt igjen hos meg. Jeg får dessverre ikke kommentert så ofte lenger, det er den tida vet du. Men jeg skal slutte å unnskylde meg, for nå skal jeg nyte tiden jeg har og oppdatere meg på dine sprell :)

    Fiin søndagskveld!
    klemklem
    -Maia

    SvarSlett