fredag 14. juni 2013

Bakemaraton



Det bakes og det bakes om dagene. Det er bursdager og sommeravslutninger om hverandre. Og siden vi har fått et nyinnflyttet familiemedlem nordfra her, så ble det nok en bursdag å feire i går - i tillegg til alle oss andre i familien som er junibarn:-)


Når jeg skal bake sukkerbrød og gjærbakst, sverger jeg til Ingrid Espelidkokeboken min. Ingen over, ingen ved siden:-) 

I går ble det bløtkake med både vanlig krem, vaniljekrem og bær. Grådig godt! Nå er jeg absolutt ingen kløpper når det gjelder å pynte kaker, men jeg slo meg nå løs etter beste evne med sprøytepose og Wilton tip. Og så ble de verste skavankene skjult med bær.


Ellers så er marengstrikset slett ikke dumt det heller, for oss med mangelfullt utviklede konditorevner. Bare bre krem over hele kaken og pynt med pikekyss og bær.


Fungerer like fint det og:-)

Ha en fin dag!


5 kommentarer:

  1. Gjett om eg fekk lyst på kake nå,så god den såg ut:))
    God helg til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Mmmm,det så digg ut!!!
    Ja,det er sommeravslutninger i alle retninger i disse dager!
    Å dere som har mange bursdager å feire i tillegg,ja da blir det endel kaker å både lage og spise,hihi;)
    Ønsker dere en super helg!
    Klem Caroline

    SvarSlett
  3. mmmm den kaken så ut som en herlig kaleribombe, vil ha :-)

    SvarSlett
  4. Så herlige bilder!!! og deilige kaker!!! =)=)

    Ha en fin helg!!

    SvarSlett