lørdag 1. februar 2014

Fra gyngende pinner til godstol



Nordlendingen har ofret gyngestolen til fordel for en ørelappstol fra Ikea. 


Jeg synes den gamle gyngestolen var knallfin, men kanskje ikke så god å sitte i. Sånne bagateller kan imidlertid interiørglade damer leve fint med:-) Nordlendingen derimot var lei av å sitte på en gyngende pinnestol mens husets yngre garde okkuperte sofaen. Gyngestol ble dermed degradert til kjellerstuen, som forøvrig ikke er ferdig ennå. Nå har forresten kjellerprosjektet gått så langsomt framover at det er vel like før vi har sinnasnekker´n på døren...


Selv om jeg liker aldri så godt gamle møbler og synes gjenbruk er supert, så er det deilig med en ordentlig godstol. Det var liksom litt vanskelig å krølle beina opp i gyngestolen. Og jeg er jo en skikkelig beinkrøller. Stolen er forøvrig innmari fin og, med en snerten liten puff til. Så nå er det kamp om godstolen...

5 kommentarer:

  1. Veldig fin godstol, i koselige omgivelser :)

    God lørdagskveld :)

    SvarSlett
  2. Så fin!
    Så jo ut som en gammel ørelappstol som var trukket om i mer moderne stoff :-)
    IKEA har mye flotte møbler!
    God lørdag!!!

    SvarSlett
  3. Superflott den nye stolen, selv om jeg likte godt gyngestolen også - men litt bedre komfort er jo deilig det også!:)

    Ha en nydelig Søndag,
    Klemmer

    SvarSlett
  4. Kjempefin!! Har sett på den samme stolen selv. Må nok bli en ikeatur snart. De skal jo ha den i oransje og, men syns den ser mer rød ut, på nettet iallefall. Ha en fin kveld :)

    SvarSlett
  5. Akkurat sånn stol skal jeg kjøpe meg også :-)) Syns den er så fin :-) Og så har jeg tatt en avgjørelse om at gyngestolen som har stått på stua i 15 år tatt plass skal selges...

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett