søndag 8. juli 2012



Etter å ha bodd to døgn på et hotell i Piteå som var som hentet ut av Åndenes makt, så var vi alle glade og fornøyde da vi satte oss i bilen igjen og kjørte videre. Jeg var gladest av alle, for jeg skulle endelig på svensk loppis og få brukt opp svenskepengene mine.

Nydelig, stort hotell med høy spøkelsesfaktor. Følelsen av at her e det nokka ble ikke mindre da det viste seg at hotellet tidligere hadde vært et sykehus.

Nordlendingen var ikke like begeistret over loppisplanene, men gjorde som han fikk beskjed om da mor ropte med skingrende stemme:

                                Loppis i sikte!! Sving av!


Langt inne i de svenske skoger åpenbarte det seg nemlig endelig et lite loppis, som viste seg å være mer omfattende enn det så ut ved første øyekast. Ja, det var til og med ting som fanget nordlendingens interesse. Vi var de eneste besøkende, i tillegg til et par tusen svenske mygg av typen kingsize. Så handlingen ble unnagjort ganske kjapt.


Jeg kom over disse fine, små heklete gryteklutene, og dermed fikk jeg nok en liten bunke til samlingen min i søte pastellfarger.



Kul, håndbrodert pute til rommet til veslesnuppa fant jeg og til kun 10 svenske kroner. Eller 8, 86 NOK.


Nordlendingen, som for alt i verden ikke liker gammelt skrot, fant denne smørkjerneren her, og syntes den var råkul, og jeg lurte på om han muligens var blitt stukket av noe annet enn bare mygg. Men mannen var visstnok ved sine fulle fem, og han som ellers ikke har plass til så mye som en knappenål ekstra i bilen når vi er på ferietur, klarte altså å trylle fram plass til en hel smørkjerne. Forøvrig gave til svigermor i nord. 

Loppis og steinklatring har vært blant feriens mest populære aktiviteter.

Så da regner jeg med at de to trekassene som svigermor har donert meg ikke er noe problem å få plass til i bilen når vi skal hjemover. 
 

11 kommentarer:

  1. huff liker ikke gamle hotell og spesielt ikke gamle sykehus! huff men det var jo bra du fant noe på loppis da hihi=)=) Ha en fin ferie videre=) ps. Flink din mann har vært på loppis da! hihi Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  2. Æææ, ett gammelt sykehus? oh my gad, jeg får gufs på ryggen av å lese!!

    hehe.. moro med loppis da - kjempe søte grytekluter i herlige farger!:)

    Kos dere videre på ferie,
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  3. Så mye fint du fant på loppis i Sverige. Likte veldig godt den puta i blått og hvitt.Gryteklutene var også så søte. Fine pastellfarger. :)

    SvarSlett
  4. Ha ha ha, du skriver så morsomt:) Åndenes makt:)
    Ha en fortsatt fin sommer, kjære deg!

    SvarSlett
  5. Morsomt!
    Du vant en pute på give awayen min. Send meg en mail på lisbjoe2@online.no og fortell hvilken du vil ha. Hvis fargene ikke passer hos deg, kan du få noe stoff i steden for.
    God sommer!

    SvarSlett
  6. Nydelige grytekluter du fikk tak i! Bra at du har fått sjekket ut ekstra plass i bilen som du har noe å fylle den med hjemover :)
    God tur videre!

    SvarSlett
  7. He, he! Jeg har også prøvd "Loppiiiis! Kjør inn heeeeer...!" Men det har hat veldig dårlig effekt, ettersom Bygårdsmannen har satt blikket i meg og sagt: - Med CAMPINGVOGN bakpå?? Er du skrullete, liksom! Så vi passerte sikkert 28 loppis på vei gjennom Värmeland forrige uke, så jeg var en smule misfornøyd da vi passerte grensa, og jeg forsto at jeg hadde tapt på alle punkter! Men en annen gang, da....!

    Fine grytekluter - hvor gjør du av alle dine?

    Fin uke til dere!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  8. Litt spooky ja... hehe
    Ha en flott sommer videre!! Kom gjerne innom å delta på min sommergiveaway! :-)

    SvarSlett
  9. Artig historie og mange fine grytekluter, og loppis er spennende!

    En fortsatt fin uke til deg.

    SvarSlett
  10. :) Det er noe spesielt med loppis i sverige. Fine grytekluter til samlingen:)

    Og ja, selvfølgelig må det være plass til trekasser i bagasjerommet! Evt kan dere kaste en koffert, og pakke oppi kassene istedet :D

    Fortsatt GOD sommer:) klemmer

    SvarSlett
  11. Så spennende da med loppis i Sverige. Jeg har vært på loppis i Danmark.
    I en garasje hjemme privat hos noen...... spennende det også :)
    Fortsatt god sommer :)
    Klem fra Tine

    SvarSlett