lørdag 15. oktober 2011

Strikkelyst

Boken Strikkelyst fra Hobbyklubben kom i posten i går, og er faktisk en bok jeg ikke har glemt å avbestille. Med sitt varierte innhold av strikkeoppskrifter, tenkte jeg at denne kunne være kjekk å ha. Her er strikkeoppskrifter på alt fra puffer til elefanter til strikket lampeskjerm med elgmotiv - og grådig mange luer og skjerf. Og jeg fikk virkelig lyst til å strikke etter å ha kikket i boken. For sikkerhets skyld begynte jeg på to strikkeprosjekter samtidig, full av optimisme etter at jeg klarte å fullføre strikkejakken til veslesnuppa. Dessuten begynner ufokorgen min å bli såpass tom, at det er på tide den begynner og fylles litt opp igjen.
Stilig strikkepinnemålersau følger med boken. Jeg fikk nesten litt voodoofølelse da jeg skulle måle strikkepinnene med denne...
Jeg har veldig lyst til å strikke trekk til et par lyslykter. Strikke/hekletrekk til lyslykter er egentlig en ganske snodig interiørtrend, spør du meg, men nå har jeg blitt såpass hjernevasket at jeg synes det er fint. Veldig fint faktisk. Og tilfeldigvis fant jeg en strikkelapp med koselig hullmønster i ufokorgen min som ble sydd sammen til et hylster og tredd utenpå en av lyktene mine. Snakk om lyslykthylster på 1-2-3:-) Så nå står strikketrekk med selburosemotiv og elgmotiv for tur. Sistnevnte med matchende strikkelampeskjerm til selvfølgelig.

14 kommentarer:

  1. Ja, er det ikke gøy:O)))
    Flott å kunne bruke en så fin ufo til glasstrekk, så nå dukker det vel opp strikkede detaljer i alle hjørner;)
    Kos deg resten av kvelden, klemmings;)

    SvarSlett
  2. Så deilig med strikkelyst, har bare lyst til å lage bilder av gamle rammer, spraylakk og nikk-nakk jeg nå:) Har bestilling på 3 puter, de må syes en dag her:) Også skal jeg strikke meg ny genser og ferdigstille lappeteppet.....hvor skal jeg begynne, Barbro?
    Fin lørdagskveld til deg fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Herlig med strikkelyst;)
    Det har jeg og, veldig faktisk... men jeg kan ikke strikke, hehe;)

    Så fin lykten ble!
    Og det hørtes kjempefint ut med lampeskjerm og lyslykt med elgmotiv på ♥

    Ha en fin kveld;)

    Klem Line

    SvarSlett
  4. ÅÅÅ... den boka er så fin!! Jeg fikk den i dag og gleder meg til å ta den i bruk :)
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  5. Den boka kommer rett inn på ønskelista mi til jul:) Ser ut som mitt i blinken for meg. Det blir nok et strikketrekk på lysløkt hos meg også i løpet av høsten. Trenden må prøves ut:)
    Lurt å utnytte en strikkeudo på den måten:)

    SvarSlett
  6. Hørtes ut som en grei bok å utvide en meget stor hobbybok samling med. :) Fine pulsvarmere. Ja nå har jeg hermet etter dine klemmetavler og laget en. Så tusen takk for at du villig deler ut tips og ideèr. Du er raus. Ha det fint. Klem Merethe

    SvarSlett
  7. Ååå.. jeg har helt vilt lyst til å lære meg håndarbeid.. Hvor vanskelig er det egentlig? Er det noe man liksom bare kan eller ikke kan?

    SvarSlett
  8. Flinkedamen!! Blir så imponert over dere som kan strikke etter mønster...

    Lyktene ble kjempeflotte de, så du har all grunn til å være flott!

    Ha en fin kveld og helg!

    Klem

    SvarSlett
  9. Den fikk jeg også i posten i går...Men jeg hadde glemt å avbestille :-/ Tenkte jeg skulle gi den til min søster, men etter å ha bladd litt i den har jeg vurdert å finne frem strikkepinnene mine istedet ;-)
    Ja du snakker om hjernevasking !

    Klem..

    SvarSlett
  10. Så moro med ny bok og masse inspirasjon :)

    SvarSlett
  11. Ser fin ut den boken der..
    kan ikke være medlem i slike klubber jeg, for jeg er en av de som ALLTID glemmer å avbestille og ender opp med en haug bøker jeg ikke trenger.
    Ha en fin søndag ! Klem Anne (www.annehobbyhjorne.blogspot.com - har ofte problemer med å legge igjen kommentarer under google konto hos deg !)

    SvarSlett
  12. Ååå dettte var lekkert!
    Både pulsvarmerene og lysglasset!
    Og så falt jeg helt for de skjønne julestrømpenen du syr!

    TAKK for inspirasjon og klem fra meg!

    SvarSlett
  13. Den strikkepinne-måle-sauen var jammen fin!!!! Og strikkelykta di var kjempesøt!

    Marian

    SvarSlett
  14. spennende! Det ble jo en nydelig lyslykt holder, hmm, lurer på om en av mine ufoer kan brukes til det %-) Gleder meg til å se mer av strikkeriene dine! Ha en strålende uke!

    SvarSlett