torsdag 10. juni 2010

Trening med mening


Det var så greit da jeg jobbet nede i byen. Da syklet jeg stort sett til og fra jobb hver dag - en mil hver vei. Og dermed var jeg ferdig med dagens treningsøkt.

Det er litt verre nå når jeg jobber hjemme. Blir ikke mye trening da, nei. Dagens største fysiske utskeielse er å få ungene i barnehagen. Som forøvrig kan være en rimelig svett og strabasiøs affære.


Forrige uke var jeg et par dager på kurs i sentrum, og jeg fikk derfor muligheten til å gjennoppfriske gamle sykkelkunster. Takk og lov for oppfinnelsen av silikonsetet, sier bare jeg.

Jeg synes at trening bør være meningsfull. Med det mener jeg at jeg må ha et mål med syklingen. For eksempel til og fra jobb. Eller til og fra en interiørbutikk. Sånn som i dag da jeg bestemte meg for å sykle til Berthas oldebarn for å kjøpe inn litt bursdagstæsj, siden det snart er duket for nok en bursdag her i heimen. Kan kanskje bli en litt dyr treningsform i lengden... Men å være støttemedlem på Studio Active var ikke helt billig det heller:-)


 Det ble ikke bare kjøpt inn bursdagsting i dag. Som dere ser så vanket det litt på meg og. Slapp av, kjære, jeg har ikke rasket med meg alt dette. Det hadde det aldri blitt plass til på sykkelen. En del har jeg fått i gave av slekt og venner de siste dagene, som også har sansen for Green gate.


Mulig noe havner på en liten give away...



Eggeglassene fikk jeg i gave. Noe som passet helt perfekt siden jeg faktisk ikke hadde et eneste eggeglass i hus. Ikke akkurat noe minus at de kommer fra Green gate heller.



Nei, nå sitter jeg her og sludrer. Får vel heller gjøre noe fornuftig og hive meg rundt og lage meg et treningsopplegg - det er flere interiørbutikker jeg skulle besøkt:-)

11 kommentarer:

  1. Hehe, du får sagt det du Barbro.
    Eg bur så nær butikken min at eg kan gå dit på 15 min, men går eg???
    neida, eg tar bilen for eg har jo alltid så mykje med meg, posar med stoff og dill og dall.
    Du er flink som syklar syns eg.
    Fine Greengate ting du har fått deg:))

    Klem H

    SvarSlett
  2. Nå kjente jeg det...har vært så slapp de siste årene at jeg skjemmes over egen innsats. Må selv ha et mål med fysisk aktivitet, og barn til barnehage er ikke aktuelt..gudskjelov;O) Hadde hund, da gikk det som smurt, men handyman logrer ikke like villig når jeg ber ham med på tur:O)

    Sykle på, klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. Så masse flott du har lagt ut bilder av...fikk skikkelig sommerstemning nå....!!!

    Jeg mener at all trim er bra...og alt er bedre enn ingenting:-) Kos deg!!!

    SvarSlett
  4. hei,
    så herlig et innlegg.
    å så kjekk en ide egentlig..ler..jeg har eletrisk sykkel jeg,veldig kjekt det da,må jå tråkke men det går lett.blir vel ikke regnet som en trenings økt kanskje .hihihi,
    men med min kropp å smerte passer det så bra,da kommer jeg ut.
    ønsker deg en herlig fredag,
    masse fint nytt du har.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. En ny form av: Målet helliger middelet eller noe sånt?
    At middelet helliger målet, det er ikke dumt!
    Vi kan vel alle se en fordel i det og bedre form er ikke å forakte, så stå på ;-D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  6. Hei Barbro..

    Herlig innlegg :)

    Greengate har mye flotte varer det er helt sikkert.
    Eggeglassene var kjempenusselige.

    Blir gøy og se hva du tryller frem av de flotte stoffene ;)

    Ha en nydelig helg!
    Nb: Har noe til deg inne hos meg :)))))

    KLem

    SvarSlett
  7. veldig morsomt innlegg. Lekre skaler og eggeglass! Vi fikk oss faktisk vare forste eggeglass iar... etter 25 ar! ;-)

    SvarSlett
  8. Du må bare sludre mer. Det er så koselig at. :)
    Lekre ting. Herlige farger. :)

    SvarSlett
  9. Hmm, ja, jeg er blitt litt interessert i interiør. I dag har jeg til og med kjøpt "Vakre hjem og interiør" :D

    SvarSlett
  10. Ny måte å trene på ;) Jeg ønsker deg en fin helg!

    Klem fra Sylke

    SvarSlett
  11. He he, det der likte jeg! Sykkeltur med mål og mening! Det er jo dyrt å være støttemedlem på et helsestudio,ja.
    Så bra at du er fornøyd med bursdagsgaver! Green Gate har mye flott, ja!

    SvarSlett