onsdag 17. februar 2010

Vårlige saker


Da "glad-nyheten" om at det var satt ny snørekord i Bergen tikket inn, fikk jeg akutt behov for å lage noe vårlig.

Det ble et lite og fargerikt hjerte til en liten jente,




og en ugle til lillebroren. Har visst fått litt dilla på de uglene...


Snøen har altså lagt i Bergen siden 19. desember, og jeg var sikker på at sist gang noe sånt skjedde måtte ha vært på 1800-tallet, men det var faktisk i 1986.... Hvem skulle trodd det?? Men trøsten får være at snørekord er tross alt bedre enn regnrekord. Og snart er det vår:-)

33 kommentarer:

  1. Ååååå, so nydelege, begge to!
    EG vil ha vår!;)

    SvarSlett
  2. Heisan..

    Så koselige ting du har laget!
    Merker det samme som deg, har bare lyst å lage/ta bilder av lyse farger som minner om vår:)) Klem fra meg

    SvarSlett
  3. Du gjorde helt rett, nå vill vi ha vårrrrr!
    Kjempe fine begge to, jeg liker skarpt dine söte små uggler de er så söte!
    Stor klem til deg fra meg i Gullringen där det desverre snör akkurat nå. (i morra ska jeg til banken ;0)

    SvarSlett
  4. Så søte ting du har sydd! Og jeg er enig med deg at snø er bedre enn regn - bare at regn ikke er så kald... ;)

    Klem fra meg!

    SvarSlett
  5. Såååå mye du lager, og så fint.....

    Her i Kristiansund har vi fulgt samme snøoppskriften som dere. Husker ikke sist vi hadde sø mye snø. Vanligvis er vintrene svært snøfattige her.

    SvarSlett
  6. Så herlig, både hjertet og uglen. Nydelige engel og klovnemotiv du hadde laget i et tidligere innlegg. Og jeg ble imponert over kjolene til svigerinnen din, skulle ønske jeg hadde fantasi til å komme frem til noe slikt.

    Her på østlandet har vi også hatt snø siden før jul, og det har faktisk snødd igjen de siste dagene. Vakker med vinterlandskapet, men det skal bli deilig med vår snart.
    Ha en fin kveld!
    Klem T

    SvarSlett
  7. Nydelige hjerter!! Og ugla var også fin!
    Tror det har snødd mer på sør-og vestland i vinter enn hos oss, greit for meg:O)
    ha en fin kveld og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Å så fint hjerte og uglen er bare så skjønn. Nå fikk jeg lyst til å prøve å lage en sånn ugle til guttene. :)

    SvarSlett
  9. Vakre ting du har laget, ja våren kan godt komme nå:)

    SvarSlett
  10. Tusen tusen takk for superhyggeleg kommentar på avisrepotasjeinnlegget mitt:) Den neste jakka mi skal få den kulaste pynten, trallalaaa, som eg gler meg til eg får pakke frå deg:)

    SvarSlett
  11. Du er bare SÅ FLINK:) Elsker de uglene...Bare ELSKER dem! Vet ingen som lager så lekre ting som det du lager!

    Har sendt deg en hilsen på Inbox i FB, men har du sett den og har du tid en dag? Hadde så lyst til å levere gaven fra trekningen, men kan henge den på døren en dag jeg er forbi om det er bedre? KLEM

    SvarSlett
  12. Gratulerer med snørekorden!
    Og kjære for noen vakre ting du har laget!
    Jeg elsker ugler! Har alltid gjort det, vet ikke hvorfor, men bare synes de er helt noe for seg selv. Og du har virkelig gjort stas på uglene!!
    Kjempeflott laget, og fargevalgene dine er så helt spesielt gode ❥❥❥
    Perfekt utført flinke Barbro!!
    Ha en strålende midtuke!
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  13. De var tøffe - og vårlige. :-) Ang. de nydelige barneklærne, de har webshop!

    SvarSlett
  14. Å, det var nydelig hjerte da !!!!!!
    Ja, det er ikke like moro når det snør nå!!!!!
    Vårem kommer nok plutselig :)

    Klem fra Anett :)

    SvarSlett
  15. Nydelige ting, og det var så kjempeflott hjertet som Rachel har fått også.

    Hvem har ikke lyst på vår? Jeg jobbet litt med vår i går selv også.

    Klem

    SvarSlett
  16. Kjempefin ugle og hjerte. De var koselige. Deilig med snø, synes jeg. Tenk så bra at vi bare har hatt en dag eller to med regn på to mnd. Det er jo bare fantastisk!
    Men selvsagt gleder jeg meg også til våren. Men da føler jeg nok enda mer på at jeg bør gå tur i stedet for å sy- så det er litt blandede følelser.
    Ha en kjempefin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  17. Jøss!! 1986?! JA, det var jo alltid snø da vi var små....og de sier jo at det ofte går i tiår - så kanskje dette er begynnelesen på snørike vintre? Vet ikke om det er noe jeg i så fall ser frem mot eller ikke...

    Uansett: Vårlige fine hjerter og en herlig liten ugle. Flotte farger!!
    Klem!!

    SvarSlett
  18. Flotte og vårlige ting du har laget :) Elsker de uglene. Jeg vil også ha vår, vil faktisk heller ha regn eller snø. Kanskje jeg er kjerringa mot strømmen :)

    SvarSlett
  19. Så vakre ting du syr!
    Snø i Bergen.... det er snø i nord og...det er jo vinter. Vi må iallefall vente lenge på våren ennå.
    Klem Gry : )

    SvarSlett
  20. Hei vennen!

    Du lager så utrolig mange fine ting!!! Den lille uglen er jo utrolig sjarmerende!!

    Ha en finfin kveld!!

    Stor klem

    SvarSlett
  21. utrolige fine begge to,du er FLINK Barbro!!
    klemmer

    SvarSlett
  22. Er det sant? Er dette den "lille" overraskelsen som skulle komme i posten?
    Hjertet var nydelig og ugla var supercool. Heldige barna!!

    SvarSlett
  23. Nydelig og vårlig hjerte, og festlig ugle! Kan heller nesten ikke huske sist snøen har ligget så lenge.

    SvarSlett
  24. Kjempe søte vårlige hjerter du har lagd.
    Ha en fin kveld.
    Klem

    SvarSlett
  25. Åh nyyydelige - både hjertet og uglen! Ser mange ugler i ulike varianter men tror jeg liker dine best!
    Ja tenk at det er virkelig snart vår - begynner å kjenne at jeg trenger det (selvom jeg dog liker snø også) men nå begynner det å holde...
    Ser frem til flere vårlige innlegg!

    Klem :)

    SvarSlett
  26. Herlig ugle...(hjerte også)kanskje jeg skal prøve meg på en ugle i glass:)

    Klem...

    SvarSlett
  27. Så søtt hjerte du har sydd! Herlige farger. :) Ordentlig VÅR over dette.

    SvarSlett
  28. Hei hei :)
    Her inne var det mye fint. Flott hjerte og herlig uglepute. Liker bildene dine. Spesielt likte jeg hanen på toppen her. Den var helt nydelig. Her vil jeg komme tilbake så jeg legger meg til som følger :)Velkommen innom bloggen min om du ønsker.
    Ha det fint.
    Trude :)

    SvarSlett
  29. Ja, det var vårlige farger, og det forstår jeg at dere trenger, men en sånn vinterlig rekord i Bergen! Snøen har ligget her siden lenge før jul også, og det er skikkelig VINTER i år, på både godt og vondt! Godt fordi det er VAKKERT og EKTE vinter, VONDT fordi det er KALDT! Og det siste er litt verre for de over 50, enn de under 10 år..! Men bevares, jeg UNNER virkelig ungene dette, og HERLIG at de får kose seg med virkelig vinter!

    Ha en fin dag vestpå, Barbro!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  30. Så flotte ting du har laget . ja man trenger sårt til litt vårlige farger og tanker nå .takk for titten .flink du

    SvarSlett
  31. Ja en kan få lyst til å både sy og så frø for å få litt vårføling disse dagene.Liker egentlig snø,og synest en snøvinter kan være ganske vakker,-men nå er det helt greit med litt regn synest jeg.....

    SvarSlett
  32. Så fine de var , ble litt vårlig av å se de ja ;)) Uansett de er veldig søte . Fint med snø ...her på østlandet er det visst spådd 20minus i helga;((( håpet vi var ferdig med den verste kulda .. men neida !! Vi har vinterferie til uka , når har dere det ? klem

    SvarSlett
  33. Så nydelige ting du lager! Koselig og flott blogg du har. Virkelig inspirerende :) Takk for titten!

    God helg!

    SvarSlett