torsdag 8. oktober 2009

Barnekjoler i ullfilt





I det siste har det gått mest i sying av barnekjoler i ullfilt. Den første kjolen sydde jeg for ca. halvannet år siden, til husets lille prinsesse, som på den tiden nektet å iføre seg annet enn kjoler.


Siden den gang har det bare ballet på seg, og i år har det nærmest blitt en liten kolleksjon av det. Kjolene er til salgs hos Galleri Skjold i Fana. De kan også bestilles ved å sende meg en mail. Prisene varierer fra 350 kroner for de aller minste kjolene (1 år) til ca. 550 kroner for de største ( 7-8 år).








Hver kjole har et tekstilbilde på bærestykke slik at ingen kjoler blir like. Bildet er applikert på et malt bomullsstoff. Jeg liker godt å bruke klovnedamer, fugler, katter og engler i motivene mine, men mulighetene er mange, og jeg lager selvsagt andre motiver hvis det skulle være ønskelig.


Favorittkjolen min er denne petrolfargede ullkjolen, som nok ikke kommer helt til sin rett på bildet. Under applikasjonen er det en utrolig nydelig blonde besatt med perler og paljetter. Helt nederst har kjolen også blomsterapplikasjoner med perler, så denne ble jeg faktisk veldig fornøyd med. Hadde egentlig tenkt den til min lille datter, men kjolen er solgt nå, og har allerede ny bestilling på lignende kjole:-)




Og for oss som aldri blir lei av hjerter, og som elsker tulip og tatamo sine kjoler, her er en liten hjertekjole til en liten hjerteknuser.


Ha en fin dag!



1 kommentar:

  1. Herligheten Barbro. FOR NOEN NYDELIGE KJOLER??
    Er helt målløs...og ser at dette må være en superduper mulighet for å skaffe seg en UNIK kjole til en liten tulle. Nå er jo mine jenter blitt store, men jeg har heldigvis noen små nieser som står på gavelisten. PUH:) Har umiddelbart bestemt meg for å komme innom galleriet, men det må jo være en dag du er der? Du får gi meg et tips og så kommer jeg... Og tar gjerne en kopp kaffe om dere har???
    Stilig blogg--- gratulerer. Et godt bloggtips fra en blogger til en annen er å kutte ut blitz på bildene. Bruke dagslyset:) Jeg tar iallefall med meg fotoapparatet når jeg kommer oppom...SEE U:) Klem

    SvarSlett