mandag 8. april 2013

Fane



Noen har tatt seg vann over hodet - igjen. Før jul ble jeg spurt av en barnehage i nærheten om jeg kunne lage ny 17. maifane til de. 17. mai var liksom så langt unna da, og jeg tenkte at det går seg vel til. 


Nå har vi plutselig kommet ut i april og nasjonaldagen er bare noen uker unna, og fanen fremdeles veldig uferdig. Faktisk ikke påbegynt... Dermed var det bare til å hoppe i det i dag morges.


Jeg hadde gruet meg veldig til alle disse bokstavene som skulle være noenlunde jevne og fine, intet mindre enn 18 totalt. Heldigvis hadde jeg et par navnevimpler fra Kort og Søm hengende på barnerommet, og jeg tegnet av noen bokstaver fra disse - og resten klarte jeg på mirakuløst vis og knote til. Og det viste seg at disse bokstavene jeg hadde gruet meg sånn til å lage, de var jo riktig så morsomme å kreere. Ja, så artig at jeg tror jeg må lage meg en bokstavpute eller noe:-)



Men en svale gjør ingen sommer, ei heller blir det en 17. maifane av bare bokstaver. Så nå er neste utfordring vilke motiver som skal pryde fanen...


Jeg har fått frie tøyler av barnehagen på det området. Som regel er det aller beste å ha full kunstnerisk frihet, men akkurat i dette tilfellet er jeg slett ikke sikker på om det er det beste...


Jeg lurt litt på om fanen skulle prydes med motiver fra kjente norske barnebøker. Tror jeg må opp på barnerommet og kikke litt i bokhyllene:-) Jeg trenger maaasse inspirasjon nemlig...



Ha en fin dag!









7 kommentarer:

  1. Oi,for et spennende prosjekt!! Det kommer garantert til å bli ei knallfin fane!! Gleder meg til å se den ferdig!! :)

    SvarSlett
  2. Dette greier du fint ja :) Blir kjempespennende å se resultatet... både for barnehagen og for oss som leser bloggen din :)

    SvarSlett
  3. Jeg er sikker på at du løser oppgaven på en fantastisk måte! :-) Lykke til!!

    SvarSlett
  4. Nå kjenner jeg at jeg gleder meg til å se på 17 Mai-toget :-)
    og se etter fanen din :-)

    ja , for barnehagen skal vel gå i 17 Mai-toget ?
    eller går ikke barnehagene ?
    hmm ..
    nå husker jeg ikke det ..

    ellers var det masse deilige vårfarger her inne hos deg :-)
    nesten så jeg glemmer at det er kommet ny snø utenfor ..

    Ha en fin dag :-)
    og takk for masse vår-inspirasjon :-)

    SvarSlett
  5. Spent på å se det ferdige resultatet, tipper det blir kjempefint.

    Fin ny uke til deg :)

    SvarSlett
  6. Du er tøff som påtar deg en slik oppgave! Men de er heldige de som har deg til å gjøre det :) Jeg er sikker på at de får den flotteste fanen av alle! Lykke til!

    SvarSlett
  7. Denne oppgaven greier du nok strålende. Men man trenger litt tid til planlegging i bakhodet, -det gjør i alle fall jeg. Den siste ble jeg ferdig med kl 4 natt til 17.mai... Jeg har sydd faner til både barnehage og skoler her, og det er litt spesielt å se dem på rekke og rad i toget.
    Motiver fra kjente barnebøker var en god idé:) Lykke til!! Gleder meg til å se:)

    SvarSlett