mandag 11. februar 2013

Redesignet restestoff



Jeg klippet av den nederste delen på en topp da jeg laget meg en sommerkjole sist uke. Som vanlig liker jeg å ikke la noe gå til spille og tok vare på denne lille resten. Den kunne jo sikkert bli til noe den og:-)


Det var ikke lenge stoffbiten fikk ligge i skapet. Jeg manglet en passende lue i dag, og fant ut at stoffresten helt sikkert kunne bli en fin lue. Og det ble den. Jeg klippet ut en bueformet lue, beholdt kanten som den var, og sydde sammen luen. Det hele var gjort på fem minutter. 


 Jeg lot det svarte merket som var på toppen opprinnelig være igjen for å gjøre luen litt kulere. 

Nå er ikke jeg den som nødvendigvis kler hodeplagg aller best, men jeg har i hvert fall vært god og varm på ørene i dag:-)

11 kommentarer:

  1. Så smart !
    Fin var den :)

    Janne

    SvarSlett
  2. Så utrulig kreativt og flott redesign;)
    Fine ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Så kul den ble da :)

    Jeg har aldri likt å gå med lue...
    Puttet den i ranselen så snart min mor ikke kunne se meg på vei til skolen :)

    Prøvde her for noen år siden å manne meg opp til å ta på en lue da jeg skulle en tur rundt Smøråsfjellet og kuldegradene bet godt, men med den reaksjonen min yngste sønn kom med da han fikk se meg, fikk jeg bekreftet min egen påstand: JEG KLER IKKE NOE FORM FOR HODEPLAGG !!

    Ha en super uke videre
    Klem Heidi

    SvarSlett
  4. Haha så kult! Helt genial idé! :-)

    SvarSlett
  5. Knallfin lue,
    også på 5 minutter da....

    SvarSlett
  6. Slett ikke dumt :-) Har nettopp sydd luer av gamle klær med 7. trinn jeg - artig oppgave :-D

    Ha ei flott uke - klem Siv

    SvarSlett
  7. Superkul hue! Uimotståeleg bollebord og kjempestilig redesigna kjole og cardigan i tidlegare innlegg! Impressed! :)

    SvarSlett
  8. Du er SÅ flink med redesign. Stilig lue! :)

    SvarSlett
  9. Heisan Barbro
    Du kreative dame, sååå lurt og så fin lua ble også! Herlig å se muligheter i ting. Glad dag til deg!
    Klemmer fra Kaspara

    SvarSlett