onsdag 25. januar 2012

Alt med måte

Jeg liker å blande nytt og gammelt i interiør, klær og tekstiler. I passe doser. Jeg kunne aldri ha møblert hele huset mitt med bare gamle møbler. Det er kjekt med kommoder du ikke må ta spenntak på for å åpne, og skapdører som holder seg lukket etter du har lukket de. Men jeg ville heller aldri møblert hjemmet mitt med bare nye ting og møbler. Jeg elsker at møbler har en historie. Det er liksom en egen sjarm med sånt. En sjarm som nordlendingen har litt vanskelig for å få øye på...

Etter litt tilvenning syntes imidlertid nordlendingen at de gamle nattbordene var fine han også, og han polerte til og med marmortoppene på eget initiativ.

Akkurat som med gamle møbler, så digger jeg retrostoff - i passe doser. Jeg kunne neppe ha omgitt meg utelukkende med retrotekstiler, men retrotrekk på strykebordet, 


som innslag i lappetepper,

puter og duker - det er stilig det! Alt i passe mengde liksom.
Man er tross alt en måteholden dame. (*Nordlendingen er muligens litt uenig i det og...*)

16 kommentarer:

  1. Syntes du er flink jeg som blander gammelt og nytt , og det trives jeg også best med.

    Flotte bilder
    Ønsker deg en fin kveld

    Klem til deg

    SvarSlett
  2. Måtehold med en passe dose raushet er tingen:)
    -Synes du har en fin mix...
    :)Beate

    SvarSlett
  3. Fint, fint, fint! Hver gang jeg ser et sånt lekkert lappeteppe, får jeg innmari lyst til å lage et slikt selv... Men jeg kommer på tidsnok at det ville jeg aldri hatt tålmodighet til. :)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Yey! Nå kom jeg inn her - har hatt trøbbel med å komme inn i noen blogger (Har kommet inn, men får blank kommentarside)
    Alt med måte, ja;) Og så likte jeg veldig godt bildearrangementet under her:)

    SvarSlett
  5. Åh, du er så flink å sy!
    For noen lekre lappetepper, puter
    løper, gryteklut, pip-pip og strykebrett!! Liker alt jeg ser!!
    Skulle virkelig hatt det talentet ditt.. *smile*

    Stikker inn i butikken din og titter jeg..
    For lurte her på om jeg skulle skrive om du
    selger noe av alt det fine du lager.. Og etter en liten
    titt her ser jeg du har nettbutikk! :)

    Stor klem til deg!
    :)

    SvarSlett
  6. Og det er så deilig og finne sin stil og trives med den:)
    Jeg liker dine pasteller og lappetepper kjempeGODT!!

    SvarSlett
  7. Syns du e flink eg. Og ja, alt med måte :)

    Du tar ikkje på tilfeldigvis på deg omtrekking av sitte puta...? (Mot betaling sjølvsagt :))

    Ønske deg ein finfin onsdagskveld!

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  8. Skjønn blogg med masse deilige farger :):):)

    SvarSlett
  9. Jeg får bare mer og mer sansen for gamle møbler...
    Men jeg må ha nye også!
    Kontrastene tiltrekker meg.
    Nydelige farger på stoffene du bruker :)
    Ønsker deg en fin torsdag.
    Her skal det klargjøres til foreningskveld med gode venninner...
    Klem May Helen

    SvarSlett
  10. Nydelige bilder!
    Gamle møbler, ting og tang skaper atmosfære.
    Jeg blir helt som forelsket når finner gamle skatter.
    Nattborde med marmor topp var rå lekkert!

    Klem :o)

    SvarSlett
  11. Så enig med deg. Alt med måte, og så blir det så flott at:)

    SvarSlett
  12. Den gyldne middelvei funker i de fleste tilfeller, bare ikke når det gjelder sjokolade :) Da er det mengden som teller! :P

    Digger de fargerike teppene dine, klarer bare ikke å få det til sjøl....

    SvarSlett
  13. Helt enig, jeg også! Jeg sliter litt med å finne retro-stoffer jeg liker, men du finner stadig vekk små skatter. Heldig! :) Klem

    SvarSlett
  14. Härligt lapptäcke, bilderna och tygerna känns väldigt vårigt!

    Man riktigt längtar till våren

    Kram Marina

    SvarSlett
  15. helt enig med deg! Jeg er veldig glad i retro, men ikke så glad at jeg må ha det overalt. Jeg er heller ikke kommet dit hen at jeg betaler 500,- for noe kathrineholm som uansett bare hadde stått til pynt.
    Dette innlegget ditt måtte jeg bare kommentere, for det traff meg på kornet, er det det heter..?
    Ha ei flott uke!

    SvarSlett