onsdag 29. juni 2011


Det er ikke mye passion for baking her i gården. Jeg må si jeg bøyer meg i støvet for bloggedamer som sier opp jobben sin for å bake på heltid. Jeg har omsider slitt meg i havn med bakingen til det aller siste bursdagbesøket. For i dag er omsider den store dagen. I dag er det bursdag helt på ekte.


Og mor har funnet fram Wilton tip og greier, og laget bløtkaken så kunstferdig som mulig med små og store kremrosetter. (For å si det sånn, så egner kaken seg ikke til noe nærbildeblogging...)


Det er stort å fylle 7 år. Spesielt stas er det å få gaver på sengen. Nordlendingen har stått for bursdagsgaven i år, så dermed ble det verken øredobber eller Barbie, men ordentlig motorsykkeljakke og bukse - og hjelm, sånn at veslesnuppa kan sitte bakpå når pappa kjører sin splitter nye motorsykkel...


(Ikke vanskelig å gjette hvem det er som har kjøpt regnkåpen, hi, hi)

Nå er det snart klart for nok et kakebesøk. Godt at det er nesten et år til neste bursdagsmaraton...

20 kommentarer:

  1. Gratulerer med 7 åringen!! Så flott du har pynta til bursdagsfest, lykke til:))

    SvarSlett
  2. Da må jeg bare si et stort Gratulerer med dagen til den lille prinsessen, eller store da, Stas å bli 7 år. Kjempesøt er hun og heldig som har en så flink mamma. Er sikker på at de kakene smaker himmelsk. Ha en fin feiring, klem fra Mymlen

    SvarSlett
  3. så utrolig fin hun var i regnkåpen - og jada - jeg tror jeg vet hvem som kjøpte den , haha :o)
    Gratulerer så mye på etterskudd til den fine jenten din!
    Klem J.

    SvarSlett
  4. Så herlig rosa bursdagspynt; en fin kontrast til motorsykkelklær ;-)
    De ponponene er så dekorative!
    Må læres, skjønner jeg ;-)

    SvarSlett
  5. Gratulerer så mye med sjuåringen!

    Wilton hva for noe......? :-)

    SvarSlett
  6. Gratulerer til prinsessen i heimen!!!!!En stor dag å fylle 7 år og du er en flink dame til å feire i heimen......flott hun var i regnkåpe og det jo noen en trenger virkelig i disse dager.

    Ha en flott feiring
    Klem til deg

    SvarSlett
  7. Først av alt, gratulerer så mye med dagen i huset!

    Og du skal ikke skamme deg over bakekunskapene dine, for det ser virkelig ut som kjøpeboller!

    Kjempeflott pyntet bord og hus, lykke til med feiringen

    Klem

    SvarSlett
  8. Gratulerer med dagen :o)))
    Nydelig bursdags pyntet!
    Jeg syns bakingen ser helt proff ut.
    Kuul presang :o)
    Det er herlig å få være med på motorsykkel tur.

    Klem :o)

    SvarSlett
  9. Gratulerer så mye !!! Kjempe søt regn kåpe og jeg håper virkelig du blogger om skinn jakka og :O))

    Hilsen Hege :O)

    SvarSlett
  10. Gratulerer! :O)
    Så fint du har pyntet.
    God sommer,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  11. Grattulerer så mye til 7-åringen.
    Skal si dere feirer hos dere:)
    De kakene så fristende ut.
    Skjønn regnkåpe også.

    SvarSlett
  12. Gratulerer med dagen til Sara

    SvarSlett
  13. Gratulerer til datteren! 7 år -finfin alder!

    så godt du endelig er i havn med bursdagskaker og feiringer!
    Håper dere hadde en super dag!

    SvarSlett
  14. Gratulerer til søte Sara! Kaka så da smashing ut?

    SvarSlett
  15. Syvåring er stas å ha... :) så søt hun er i regnkåpen sin. ER imponert over alle bursdags
    fester du har laget til. Flott pynt og flott bakst. Og ja...jeg koser meg i hagen. I dag var det helt sommer med 26 varmegrader. DET er topp det. :))

    SvarSlett
  16. Gratulerer så masse med veslefrøkna! Hun kan da absolutt skryte av ei fantastisk mor med riktig gode egenskaper når det kommer til fest og moro! Jeg må jo også si at baksten så direkte innbydende ut - både på avstand og nært hold :)

    SvarSlett
  17. Så fint du har pynta!
    Og baksten så deilig ut, mmm.
    Kos deg med 7 årsjenta:)

    SvarSlett
  18. Nå ble jeg skikkelig sulten og fikk lyst på solbolle og skillingsbolle og kremkake med jordbær! Skulle ønske det var min bursdag :) Sikker på at vesla be veldig fornøyd med gaven :)
    Regner med dere hadde en fin dag i går!

    SvarSlett
  19. Gratulerer så mye til prinsessa!
    Ellen :)

    SvarSlett
  20. for en herlig rosa bursdag:) god helg!

    SvarSlett