torsdag 23. februar 2012

Sambakyllinger/ påskekyllinger


Jeg holder på å forberede meg til et hobbykurs på skolen til veslesnuppa, som jeg skal ha med de yngste elevene. Å tove påskekyllinger er en grei aktivitet i så måte. De blir fine uansett, selv om toveprosessen kanskje ikke er helt vellykket. Med fjær, nebb og perleøyne, så blir det flotte og sjarmerendes fjærkre av hele gjengen.


Nesten litt sånn karnevals- og sambapreg over disse prøverørskyllingene:-)

Superenkle å lage er de og. Man tover rett og slett en liten ball, som man gjør litt avlang på slutten ved å presse og klemme litt. Deretter syr man på et par perleøyne og nebb. Jeg har klippet ut nebb av ullfilt. Til slutt har jeg limt på fjærene ved hjelp av limpistol.


Se, så dekorative de blir der de svever i all sin fargeprakt mellom fjærkledde greiner.




Jeg tror faktisk jeg må lage flere:-)

12 kommentarer:

  1. Veldig søte, og god idé. Kanskje det blir påskepynt hos oss også i år..?

    SvarSlett
  2. så utrolig søte de var! hmmmm...lage selv kanskje..? ;)

    SvarSlett
  3. Rene paskestemningen her, ja! Kanskje noe a tenke pa a begynne med..., men forst skal vi feire Nowruz (nytt ar). Det er jo ingen ende pa alle disse hoytidene! :-)

    SvarSlett
  4. Nåååh, disse var jo SÅ skjønne da. Må vise til Prinsesse-Vil-Ikke, hun kommer til å ville lage med en gang:) (Hun som er den kreative sjelen her i huset;)
    Ha en fin torsdagskveld.
    Klem

    SvarSlett
  5. Disse var jo kjempesøte!! :)

    Herlig!!

    STOR
    KLEM

    SvarSlett
  6. Hei på deg!! Takk for kommentar. Ikke alltid jeg får svart, men setter pris på alle som legger igjen kommentar! Det blir lest! :-) Her er det fuglekvitter!! Det må være de kuleste kyllingene EVER! HA. Helt helrig!! VEkkes av fuglekvitter hver morgen. Det er så digg. Og snøen smelter! YES! Ha en fin vinter videre. Signe

    SvarSlett
  7. Ååå herrligheten, så skjønne disse var!!
    Herlig ♥

    SvarSlett
  8. Agnes gleder seg veldig til hobbykurset!!!

    SvarSlett
  9. Vanvittig kule
    & SØTE!!

    Helt "mine" farger :)

    SvarSlett
  10. Så søte og glade kyllinger - disse blir nok en hit :-)

    Ha en fin søndag - klem Siv

    SvarSlett