søndag 29. mai 2011

Hjemmelaget bord med benker


Nordlendingen er nå grei da.Vi gikk gjennom byggevareavdelingen på Obs da det plutselg dukket opp et rasteplassbord.

Det hadde vært kult å ha på terrassen, sa jeg.
Et sånt bord er nu vel ikkje nokka problem å lage. Det fikse æ lett, sa nordlendingen.

Som sagt så gjort. Nordlendingen hev seg rundt, surfet litt på nettet for å finne en mal på hvordan man lager slike bord, og kjørte for å kjøpe materialer.


Og etter noen timers arbeid en formiddag var rasteplassbordet klart. To meter langt, og meget solid. Tåler fint å bli danset på, så det egner seg utmerket som festbord. (Vi har selvfølgelig testet det i en het salsa på toppen av bordet...)


Bordet burde for anledningen vært lekkert dandert med med fine tekstiler, lykter og sommerlig servise - og gjerne fått et par strøk med maling før det ble blogget, men sånn som det regner her om dagen må man egentlig bare være fornøyd med at man i det hele tatt klarer å ta utendørsbilder. Stylet bord får vi komme tilbake til:-)

Skulle du få lyst til å lage ditt eget rasteplass/ dansebord, finner du mal ved å klikke her.


25 kommentarer:

  1. Flott bord! Kjempefint å ha en handymann i huset. Tror du han vil fortelle meg hvor han fant en beskrivelse for dette bordet?
    Ellers er jo hele terasseområdet ditt blitt helt fantastisk.
    Mange hilsner fra Sissel

    SvarSlett
  2. Så flink mann du har :D Koselig uteplass selv i regnvær :D
    Hilsen nok en Sissel *hihi

    Ønsker deg en hyggelig søndag :D

    SvarSlett
  3. Så utrolig flink han har vært, det er jo så fint hos dere også :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  4. Det er et kreativt par som får mye gjort. Fint arbeid gjør dere. Plassen din er rett til å misunne. :))

    SvarSlett
  5. Han er gull verdt!!! Jeg er stum av beundring...

    SvarSlett
  6. Rett og slett brukande han Nordlendingen altså :o)

    Så flott det e blitt hos dåkke!

    SvarSlett
  7. Så grei han der nordlendinger er. Er han til låns?
    Skulle gjerne hatt et slikt bord selv. Eller en slik initiativrik mann.
    Nydelig uteplass dere har. En smule misunnelig, ja.

    SvarSlett
  8. Hei. Så fint dere har fått det:-) Kjempe flott benk, ønsker meg en sånn eg og. Mulig eg får når ny terrase er bygget, kledningen er byttet, lekeplass laget og båten overhalt????? Ha en fortsatt fin helg

    SvarSlett
  9. Oj, har han laget det selv??
    Det er jo heeelt perfekt ♥
    Så flink han er... Det ser også mye mer solid ut enn de man kjøper på Obs!
    Så gøy med en handyman i huset;))

    Klem Line

    SvarSlett
  10. Så flink mann du har :)
    Uteplassen deres er bare helt nydelig!

    Fin søndag til deg.
    Klem

    SvarSlett
  11. Så hyggelig med en slik mann:)
    Lurer på en ting jeg, hvor mye kostet det å lage et slikt bord i forhold til det som dere kikket på i butikken?
    Fin søndag til deg

    SvarSlett
  12. Hei anonym!

    Bordet i butikken kostet kr. 2 800,- (tror jeg), og materialer til vårt bordet kostet kr. 1500,-, men dette er et langt mer solid bord enn det vi så på, så for et tilsvarende tipper jeg du må ut med over 4000 kroner.

    En fin søndag til deg og:-)

    SvarSlett
  13. Kjempe fint!!
    Det er handymannen sin det...*smiler*..
    Så fint dere har det,
    klem Fredrikke :O)

    SvarSlett
  14. Slike bord er genialt - praktisk og fine!! Heldig som har en slik flink mann!! Kjempe flott uteplass dere har. Blir riktig så inspirert! Dere får nok mange flotte stunder her bare dette regnværet gir seg....

    Ha en fin søndag!

    Klem Tine

    SvarSlett
  15. Oi...superflott bord han har laget. :) Flink mann du har. Ja dette kan nok danses på :D
    Søndagshilsen fra Merethe på Livet på småbruket.

    SvarSlett
  16. Tusen takk for svar:) ¨
    Du forstår det at feltet jeg bor på skal pusse opp leke/park plassen... og jeg er med i planleggings prossesen:) Og jeg har heletiden sagt til dugnads gjengen at vi får mye mere igjen av pengene (som er spart opp i mange år) om vi bygger noen av sitteplassene selv og sandkassene selfølgelig:) Takker også for at du la ut linken på "rasteplassen", du gjorde det veldig enkelt for meg:)

    SvarSlett
  17. Så flink! Jeg har en ekstremt handy svigerfar, og håper sønnen hans har arvet slike gener!

    SvarSlett
  18. Så mye dere har fått til på kort tid! Gjestehytta ser veldig koselig ut, og jeg tenker du er fornøyd med uteplassen din! Bare været kunne skifte litt nå, så dere får muligheten til å sitte ute. Jeg lengter etter litt sol og varme. Vi har noen prosjekter vi og, men det får vente til vi får ferie. Bare 3 uker igjen nå!
    Ha ei fin uke!

    Klem fra umulie

    SvarSlett
  19. Nydelig bord og for en flott ute plass du har fått med terasse,hytte og flotte blomster !!! Får ikke kommentert annet enn som anonym, aner ikke hvorfor.. Ha en flott uke :O))) Hilsen Hege :O)

    SvarSlett
  20. åå så flott!! Noe slikt kan jeg tenke meg også:)) Snille mannen da;))

    SvarSlett
  21. For et kjekt bord! Snill han er som har laget det :)

    Klem :)

    SvarSlett
  22. Hallo, for en flott handymann du har! Den hete salsaen vil vi gjerne se, tror du får begynne med videoblogging.

    SvarSlett
  23. *ler godt..... Det er ikke lenge til det er din tur Høne Pøne:) Men uansett, TUSEN TUSEN takk for superfin dekorasjon som kom som en stor og kjærkommen overraskelse på dagen!!

    Så må jeg jo også si at jeg er utrolig imponert over hva dere har prestert i hagen!! Husker jo dette lekehuset som vi så fra kjøkkenvinduet ditt, og hvis det fremdeles står på samme plassen så må du jo virkelig ha fått et helt nytt hjem med denne uteplassen? Du trenger ikke lenger å dra på ferie, du kan ta ferie på altanen!!!
    Men da må jo været stå oss bi, satser på at du har vært en snill jente og at solen kommer på dagen din, eller helst før;)
    Må også sende MASSE SKRYT til Nordlendingen, for dette var KNALLSTILIG og imponerende arbeid!!
    Flott benk og flott uteplass:) Gleder meg til å se alt live!! STOR KLEM

    SvarSlett
  24. Nå gir eg meg over also! SO flinke de har vore sidan sist eg var her inne (eg har klikka på feil knapp på pc`n og plutseleg kom eg meg aldri i heile livet på nett igjen... før i dag) Hagebenk og hage!! og og greier!! Eg er imponert:)

    SvarSlett
  25. WOW! Ja det skal en si, du har en handy mann ja!! Sier det igjen.. hva tar du i utleie av Nordlendingen?? Det ble kjempebra! Bare å glede seg til alt man kan pynte det med nå ja, hehe :)

    Ha en superduper uke :)

    Klem :D

    SvarSlett