mandag 23. mai 2011


Etter helgens festligheter har det oppstått et heller ukjent problem; nemlig hvor gjøre av alle blomstene som prydet bordene.  Det er liksom litt begrenset hvor mange Norgesglass med buketter av peoner, roser og markblomster man har plass til i stuen.


Men utsprungne peoner er jo utrolig flotte og dekorative, og gjør seg godt som flyteblomster, spesielt i stetteskåler. Siden den eneste stetteskålen jeg har var i bruk, så laget jeg meg en sommerlig og fargerik stetteskål ved å snu en PIP skål på hodet, og så fant jeg en skål som passet akkurat oppi, sånn at skålen står ganske så støtt.


Fylt med peoner blir det en liten fargeklatt i interiøret:-)


Ha en fortsatt fin dag!


11 kommentarer:

  1. Hei Barbro! Herlig blogg du har! Helt nydelig.

    Noen gang vurdert å skrive en slik "gjør det selv!" bok? :-) Er sikker på at det hadde blitt en suksess, jeg hadde i alle fall sikret meg et eksemplar eller to.

    Klem.

    SvarSlett
  2. Hei på deg! Peoner er kjempeflotte, skulle gjerne hatt noen selv :) Og det ser ut som det du har gjort funker kjempebra utifra bildene i hvertfall :)

    Ha en kjempefin uke :)

    Klem fra Maria Isabel

    SvarSlett
  3. Så ut som en knallkjekk fest!!
    Nydelige blomster på bordene, du får bare nyte at du har igjen en hel del:))

    K

    SvarSlett
  4. Fine bilder :-) Tror nesten ikke det er mulig å få for mange blomster jeg.. Kan jo fordeles i hele huset ikke bare stuen, nydelig med friske blomster på soverommet og badet f.eks ;-)

    SvarSlett
  5. Hei Barbro, så koselig den stetteskålen ble;)
    Du er så kreativ ♥
    For et luksus problem med så mange blomster at du ikke vet hvor du skal sette de, hihi, det er ikke ofte;))
    Ha en finfin kveld!

    Klem Line

    SvarSlett
  6. Hei!
    Kjenner igjen "problemet" fra konfirmasjonen i fjor... Selv om jeg sendte med gjestene masse blomster, var stua full!
    Kos deg med dem så lenge de varer!
    Nydelige fargeklatter er de iallefall!
    :-)

    SvarSlett
  7. Her var det mye fint, nydelige bilder og mange flotte ideer!! Så flink du er Barbro! Blomster til overs tror jeg blir tatt godt i mot på nærmeste aldershjem/sykehjem f.eks. For en nydelig liten modell du har på forsiden:-)

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Så mange nydelige farger. Når du legger blomstene slik så varer de mye lenger. Skålen med blomstene i var veldig fin. Ha en fin kveld og nyt blomstene så lenge du kan

    SvarSlett
  10. Kjekt med blomster rundt om og kreativ med skålene dine
    ønsker deg en fin kveld
    Klem

    SvarSlett