torsdag 28. august 2014

Nydelig feilblanding



Veslesnuppa ville absolutt ikke ha noen tapet på det nye rommet sitt. Det skulle males lyserosa, dermed basta! Skrekk og gru, tenkte mor i sitt stille sinn... 

Inne på Obs Bygg fant vi veggen med fargeprøver og jeg prøvde forsiktig å vise fram andre farger som sikkert kom til å bli sååå fine på nyrommet. Veslesnuppa var imidlertid urokkelig, og det var bare å bite i det sure eplet og gå for en sukkertøyrosa farge. Og jovisst liker jeg rosa, men det kan liksom bli litt for mye - selv for en rosaelsker - når et helt rom skal males rosa. Veslesnuppa og jeg inngikk derfor et kompromiss om maks to rosa vegger.


Ganske så motvillig åpnet jeg lokket på malespannet. Det er ikke noe stas å male i en farge man ikke har lyst på. Da jeg tok av lokket og så fargen, tenkte jeg at den så jo ganske så annerledes ut enn på fargeprøven. Den var liksom mye mer lilla enn rosa. Både nordlendingen og jeg var skjønt enige om her måtte det ha skjedd en feilblanding og sjekket fargeprøven for sikkerhets skyld. Og ganske riktig, vi hadde fått feil farge. Men for en deilig farge! Mor var strålende fornøyd med feilblandingen:-) Så vi gikk i gang og malte hele rommet i en dus og fin grålilla farge. Ja, til og med frøken lyserosa syntes det ble riktig så fint.



4 kommentarer:

  1. Jeg syns også at det ble en riktig så fin farge :)

    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Enig med deg. danne var knasfin.
    Klem

    SvarSlett
  3. Hehe 😄 det var nok en mening med det! For en herlig "feil farge" dere fikk da! Dette er jo en farge hun kan vokse "sammen med". Babyrosa blir man fort lei når man plutselig er blitt 16 år, og vil være voksen.. Så da slipper kanskje mor å finne frem malekosten å male hele rommet på nytt om noen år :-) som sagt, det er en mening med alt!

    Håper dere får en flott uke!

    Klem fra fargehverdag Gina

    SvarSlett
  4. Nice blog here! Additionally your web site so much up very fast! What web host are you using? Can I am getting your affiliate hyperlink to your host? I wish my web site loaded up as fast as yours lol....Cccam Server

    SvarSlett