torsdag 31. juli 2014

På pinnene



Jeg har funnet fram strikkepinnene igjen. Jeg er jo en periodestrikker:-) Nå har jeg faktisk begynt på en julegave. I motsetning til mine vanlige små strikkeprosjekter, så er dette et stort et. Det skal nemlig bli et skikkelig koseteppe.


Teppet er inspirert av teppene min svigermor strikker, som dette over her. Teppene strikkes i rillestrikk på tykke pinner. Smale og litt bredere remser strikkes og hekles sammen til ønsket bredde. Teppene strikkes i litt fluffy garn (f. eks. Verdi fra Drops - billig og drøyt). Jeg holder på å strikke mitt av alpakka garn som jeg legger dobbelt. Foreløpig har jeg kommet til remse nummer tre.


Strikkeprosjektene mine har jo en tendens til å strande, men om det aldri skulle bli et ferdig teppe, så har jeg i hvert fall tre fine sjal jeg kan gi i julegave:-)

4 kommentarer:

  1. Lykke til med strikkingen! Et koseteppe er et stort prosjekt, og kjenner godt til at ting kan bli liggende.
    Har et par bokser med lapper til et teppe som "bare" mangler sammenhekling. Det har vel ligget et par års tid, og jeg VET at jeg bør få gjort det ferdig...

    SvarSlett
  2. Ambisiøst å begynne på et slikt prosjekt! Men gir sikkert en veldig god følelse når det er ferdig!! Så stå på! Dette klarer du :-)

    Klem fra fargehverdag Gina

    SvarSlett
  3. Så gøy å se bilde av deg:)
    Og stilig strikketeppe! Og genialt med et prosjekt som kan bli til noe annet dersom man går lei!

    SvarSlett