fredag 4. mars 2011

Påskebidrag


Emmeline har fått i oppdrag i år å pynte NRK sitt Førkveldstudio til påske, og lurte i den forbindelse på om vi bloggedamer hadde lyst til å bidra med litt påskepynt, ettersom det var heller glissent på revisittlageret til Rikskringkastingen. Dette er jo sånne utfordringer jeg synes det er kjempegøy å være med på, så jeg hev meg sporenstreks i påskepyntlagingen:-)


Sikkert ikke så overraskende at jeg valgte å lage påskepynt av det stofflige slaget. Hjerter er jo helårs da, og passer like godt til jul som til påske, så da ble det så klart noen hjerter.


Og i år som i fjor har jeg sydd noen egg og. Kjekt å henge opp egg av det uknuselige slaget.


I år er påskepynten lett retroinspirert, og går i fargene lilla, gult og rosa. Det kommer imidlertid helt sikkert noe i hvitt og mer pastellaktig og, kjenner jeg meg selv rett:-)


For dette var så morsomt at jeg bare må lage litt til. Jeg har såvidt begynt på en vimpelrekke, for skal man pynte et helt påskestudio med pynt fra bloggedamer, så bør det vel være med en vimpelrekke i påskefarger, he, he?

Sleng deg gjerne med på utfordringen fra Emmeline du og. Tipper det kommer til å bli det mest fargerike og spenstigste påskepyntete NRK studio noensinne:-)

19 kommentarer:

  1. Ååå så flott pynt du lager, kjempeflink!!!

    SvarSlett
  2. Så morro,
    kjempe fin påskepynt!
    God fredag,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  3. Du er en inspirasjonskilde! Må lete frem stoff og symaskinen:)
    Ha en deilig fredag!
    Klem Gitte

    SvarSlett
  4. Flott påskepynt og artig utfordring:)...tenker studioet blir rålekkert med all pynten!
    Kos deg videre, klem fra meg;)

    SvarSlett
  5. Vert spanande å sjå kva de kreative damer lager. Trur eg skal halde meg på sidelinja, og berre sjå på. Det vert nok berre kreasjoner som egnar seg heimebruk herifrå ;)

    SvarSlett
  6. Hei du, så gøy!!
    Så lekkert, flinka ,))
    Ja studioet blir sikkert kjempelekkert! ,)
    Nyt av helgen med kreativiteter ,)
    Klemmer Anki

    SvarSlett
  7. Veldig fine påskepynter. Så deilig med det gule stoffet!! Nå går det mot riktig årstid, gitt ;)

    SvarSlett
  8. hei.
    ååå disse var nydelig,spennende med NRK.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  9. Flinke jenten!!!

    Skal lage et bidrag til Emmeline jeg også, heldigvis har jeg litt tid på meg!

    PS! Venter fortsatt på en tilbakemelding på hva du mener med "råsa".. er det den fargen som går igjen i headingen din du mener???

    Ha en finfin fredag og helg, vennen!!

    Klemklem!!!

    SvarSlett
  10. Kjempe lekkert i retrostoff..
    God helg!!

    SvarSlett
  11. Stilig, stilig!
    Blir nok masse fin påskepynt i studio!

    Selv hadde vi kriseløsning på fastelavensris i dag. Lillegulls avdeling i bhg var den eneste som ikke hadde laget ris, men pyntet inne med silkerosene de hadde laget istedenfor. Det var jo krise da hun ikke skulle ha med noe hjem, som de andre barna fikk, så vi har pyntet halvvisne syrinkvister med garn...

    God fredag videre!

    SvarSlett
  12. SÅ fiine Barbro!
    - det blir nok veldig dekorativt i tv-studio nå ja!:-D
    Overlater utfordringen til deg - rekker ikke med mer om dagen!
    - og du gjør det jo så fint også:-D
    Riktig god helg snuppa,
    klem Hege.

    SvarSlett
  13. Gøy :o)
    Gleder meg til å se den fine pynten din på TV.

    God helg :o)

    SvarSlett
  14. Så herlig påskepynt du har laget til Emmelines utfordring :o)

    Her har uken rast unna. Har fått med meg et par kvelder i Spikersuppa' og kosa meg med skikkelig VM stemning! Nå er det deilig at helgen er her - den skal nytes til fulle :o)

    Ønsker deg en flott fredagskveld og helg - kose deg masse!

    Klem fra Hildegunn

    SvarSlett
  15. Du tryller liksom frem det meste av litt rester - flinke du - lekkert!
    Og hun Emmeline - hun er jammen en sveisent flink dame! Moro - moro!!
    Ønsker deg en nydelig helg Barbro!!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  16. Så lekker påskepynt; tror nok hele Blogglandia kommer til å sitte benket ;-)
    Likte særlig de gule hjertene og eggene; herlig stoff og farge!
    Du er flink!

    Ha en koselig fredagskveld og ei herlig helg!
    :-)

    SvarSlett
  17. Artig prosjekt inne hos Emmeline ja;)
    Og jeg syns eggene dine var så søte ♥ Spesielt de gule og det gule hjertet;))

    Ha en fin helg Barbro;)

    Klem Line

    SvarSlett
  18. Ja jeg skal lage noe, må bare spekulere og prøve meg fram. Får se hva jeg får til ;)

    SvarSlett