mandag 6. desember 2010

Det tradisjonelle og det litt mer utradisjonelle...


Når det gjelder jul, så er jeg vel heller tradisjonsbunden. Det går i rødt og hvitt og fryktelig mye hjerter. Jeg elsker hjerter hele året, men til jul tar jeg den helt ut og har hjerter på det meste. Til og med sjokoladen jeg spiser i desember har hjerteform:-) Og jeg baker utelukkende pepperkaker med hjerteform, selv om ungene får lov til å slå seg løs med andre figurer altså.

Så derfor synes jeg at jeg var ganske dristig da jeg pyntet med rød chilipepper i vinduet i dag.


Noen fikk sikkert med seg at jeg pyntet litt i terrassedørsvinduene tidligere i dag. Da jeg var ferdig, savnet jeg innslag av litt rødt. Men jeg hadde liksom ingenting som passet. Det måtte være noe som ikke tok så stor plass.


Da jeg var en tur innom butikken kom jeg over en eske med chilipepper, og fant ut at det var jo midt i blinken. Foreløpig har jeg hengt opp to stykker bare for å prøve. Jeg synes det fungerte såpass bra at det kommer nok opp et par til på yttersidene og. Dristigere enn dette blir vi neppe i julen...


19 kommentarer:

  1. Hehe, det er lov å være litt vågal ;)

    SvarSlett
  2. hehe oppfintsomt da! og artigmå jo ha litt sprøe påfunn:) du skulle ha prøvd deg på mexicanske pepperkaker siden du har begynt på chillien hehe for å si det sånn det er godt hvis du liker litt sterke saker og de skal hjelpe på forkjølelse:)

    SvarSlett
  3. Tihi, skikkelig dristig snuppa :o)

    Håpe du får ei strålande veka, dristig elle ikkje ;o)

    SvarSlett
  4. Stilig og helt utradisjonelt ;-D

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  5. Smart fundet på og dekorativt...:-o)
    Julen er jo hjertenes fest siges der...)

    Hej fra Lisbeth

    SvarSlett
  6. Så fint det blir i julehuset ditt:) Lyser jo flott opp da det røde innemellom. Gleder meg til å se deg:))

    SvarSlett
  7. Supersmart ide!!
    Lekert synes jeg :)

    ♥ Nyt dagen ♥

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  8. Pynter med hjerter hele året her, men til jul blir det noen ekstra. Morsomt med chili blant pynten :)
    Klem T

    SvarSlett
  9. Ha ha, at du trår til med akkurat chilli blant alle blondehjertene - DET kaller jeg vågalt, ja!

    SvarSlett
  10. Originalt. Er alt rødt lov? Tja, kommer på noe damegreier som neppe ville egna seg.

    SvarSlett
  11. God morgen :)
    Mange fine innlegg (har ikke hatt tid til å lese blogger siste uken). Du er så kreativ !
    Ha en fin uke videre. klem

    SvarSlett
  12. tøff variant midt i alt det søte :)

    SvarSlett
  13. Litt vågal skal man jo være! Så forresten en julekrans i et eller annet blad, med chilipepper på. Den var veldig julete og fin den. Tror det var sukkertøystenger på den også.

    Masse flotte hjerter, Barbro!! Klem!

    SvarSlett
  14. Synes det gjorde seg godt med den chilien i vinduet:)Så nettopp bildene fra julemarkedet dere hadde....Uuuuuuuutrolig flink du er!!! synes alt på bildene var kjempefint,du er virkelig kreativ...Flott både med de tradisjonelle fargene,men det er også kjempefint med de litt utadisjonelle nå før jul:)

    SvarSlett
  15. Chili har jeg aldri sett brukt som julepynt, så den var absolutt utradisjonell - men absolutt stilig :-)

    Ha det godt og klem fra Siv

    SvarSlett
  16. Chilipeppern passet perfekt. Og så er den jo julerød også....

    SvarSlett
  17. Hjerter er flott, men chilipeppar var utradisjonelt! Men det er jo rødt, og då tar man det som er rødt!

    SvarSlett