onsdag 3. desember 2014

Når en pepperkakebaker...



Det har vært noen runder med pepperkakebaking og pynting her i huset, så om det ikke blir syv slag i år heller, så blir det i hvert fall sikkert syv runder med pepperkakebaking...


Pyntingen har kanskje ikke akkurat vært på konditornivå, men den har jammen meg vært kreativ. Bare sjekk den søte nissen med strumaøyne over her:-)


Disse pepperkakekjærlighetene er fast tradisjon å lage og de er alltid populære blant ungene. Disse er også fine å ha liggende som ekstragaver til søte små. Jeg pleier å bake opp en stabel, og så pynter jeg de når jeg trenger en liten ekstragave. De blir superfine smågaver hvis man legger de i en eske med silkepapir og pakker det hele inn i cellofan.


Jeg har brukt blomsterpinner, som jeg har delt, til å stikke inni kjærligheten. Så er det bare fantasien som setter grenser for pyntingen:-)



Less is more er ikke noe vi etterlever her i huset i hvert fall...

2 kommentarer:

  1. Herlige pepperkaker. Spesielt han med sølvblikket.
    Beklager at jeg gikk glipp av julemarkede.
    Håper jeg får lov til å være med til neste år.
    Klem :o)

    SvarSlett
  2. Oi, her var det mye godt:)
    Jeg hadde nok spist mer enn jeg hadde pyntet;)
    Fine de ble ♡

    SvarSlett