mandag 15. desember 2014

Kreppapir


Jeg husker min mor laget en kjole til meg da det var karneval i barnehagen og jeg skulle være hula-huladame. Den var grådig fin syntes jeg, om enn noe upraktisk med alle kreppapirfrynsene som var på skjørtet, og som alle de store guttene yndet å dra i... Det ble fort en mini-minikjole for å si det sånn. Dette var vel en gang mot slutten av 70-tallet, og siden frynsedrageepisoden har kreppapir og jeg ikke vært helt på bølgelengde. Helt til i fjor da jeg dristet meg til å kjøpe et par - tre ruller med kreppapir.


For man kan jo faktisk lage mye fint av kreppapir. Små rosetter som pakkepynt for eksempel. Man kan jo til og med pakke inn i kreppapir, selv om det nok ikke er det beste innpakningspapiret.


Og det fine med kreppapir er jo at det fins i alle regnbuens farger, og at det altså kan brukes til alt fra  klesdesign til julepynt:-)

1 kommentar: