søndag 9. mars 2014

Stort prosjekt


Jeg holder på å sy et kjempestort bilde til en bekjent. Jeg hadde sagt ja før jeg visste hvor stort bildet skulle være ellers hadde jeg aldri tort det. Det er mye større en de jeg vanligvis lager, så dette er virkelig en utfordring.

 Først har jeg malt bomullsstoffet som jeg skal sy på. Litt misfornøyd med grønnfargen, så den skal males over en gang til helt til slutt. Akkurat nå holder jeg på å klippe ut alle delene til bildet og nåle de fast. Det er slett ikke enkelt å komponere et så stort bilde, derfor er det viktig at alle delene enkelt kan kunne flyttes rundt.


Jeg er glad i bilder med motiver av dyr, gjerne av den eksotiske sorten, så det blir både tigre, sjiraffer og elefanter å finne.

Og kjekt å kunne hente litt inspirasjon og motiver fra bilder man har laget før:-)

5 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til å se bilde ferdig,
    håper du viser det frem!?

    God søndag :)

    SvarSlett
  2. Dette kommer du til å mestre på en elegant måte. Synes blandingen av de forskjellige materialene er meget spennende. Bruker du vliselin på baksiden av stoffmotivene du klipper ut ?

    SvarSlett
  3. Så spennende! Dette er du knall god på, så sikker på at det blir veldig fint tilslutt! Gleder meg til å se det ferdige resultatet ;-)

    SvarSlett
  4. Spennende! Er så flotte de bildene dine. Frister til å prøve selv, kanskje med papir etc.

    SvarSlett
  5. Du er en stor kunstner. Dette blir jo helt fantastisk!

    SvarSlett