onsdag 4. desember 2013

Passe julete



Huset er julepyntet og første runde med marsipan er i boks. Første runde med pepperkaker var også i boks, men nesten før de siste kakene var kalde, så var det bare smuler igjen... Ja, ja, julekaker smaker nå tross alt best før jul.


Når det gjelder julepyntingen så er det som vanlig nytt, gammelt og hjemmelaget i skjønn forening. Jeg er kanskje ikke så veldig begeistret for nisser, men litt engler må man ha til jul:-) Jeg har laget engelen i grått og hvitt av en tapetrest, mens veslesnuppa har laget engler av glans og muffinsformer.


Den hvite greinen fant jeg på Åhlens. Nordlendingen synes selvfølgelig det er særdeles tåpelig å bruke penger på å kjøpe en grein, og mente at jeg heller burde tatt en fra plommetreet og spraylakkert den...


Forøvrig samme mannen som syntes juletrekalenderen fra Kremmerhuset var et blodpriset plankerukkel. Men jeg liker det nå godt jeg, og prikken over i´en var stjernen jeg laget av en gammel hekleduk og hengte over treet i dag:-)

Flere julete interiørbilder finner du hos NIB.


8 kommentarer:

  1. Så fint..og de mennene kan være litt vanskelige innimellom..det er ikke alt det forstår seg på;)

    SvarSlett
  2. Lekkert bidrag flinke deg!
    Lykke til og nyt førjulstiden :-)
    klem Vibeke

    SvarSlett
  3. Herlig bidrag! Likte grenen veldig godt, og elsker kalenderen, uansett hva mannen i huset sier..Hehe :-) jeg deltar selv i min første nib utfordring denne måneden. Velkommen innom min blogg for å ta en titt :-)

    Snart god helg til deg :-)

    SvarSlett
  4. Lekker stemning hos deg! Masse fine detaljer <3

    SvarSlett